→ 5-ТА ЧАСТИНА ←
Скажи мені, що є важче за вбивство? Але і воно колись було поставлене у виправдання тим, котрі насмілились звершити його. Настільки важливим є робити будь-що для Бога. Як же могло бути виправдане вбивство? Мадіанитяни, які колись хотіли збудити проти юдеїв Божий гнів і, сподіваючись подолати їх, позбавивши благовоління Господа, наряджали своїх дочок, ставили їх на виду у війська, і, зваблюючи євреїв, приводили їх спершу до блуду, а потім і до безчестя. Бачачи це, Финеєс узяв меч і, заставши двох блудників саме під час звершення гріха, простромив обох і тим відхилив Божий гнів від його звершення (помсти) (Числ. 25, 6-8).
Тож, хоч ця дія була вбивством, але наслідком її було спасіння всіх, котрі гинули, і тому для того, хто вчинив його, поставлено у виправдання. Таке вбивство не тільки не опоганило його рук, але зробило їх більш чистими, і це справедливо. Бо він вчинив це не з ненависті до убитих, а задля спасіння інших, — убив двох, зате спас багато тисяч. Він зробив так, як роблять лікарі, коли, відтинаючи гниючі члени, зберігають здоров'я для всього тіла. Тому говорить псалмоспівець: "Тоді встав Финеєс і вчинив суд над винними, і пошесть припинилася. І це зараховано йому у праведність з роду й до роду повіки" (Пс. 105:30-31). Пам’ять про цей вчинок залишилася безсмертною.
Інший, навпаки, молився і прогнівив Бога. Настільки небезпечно робити що-небудь не для Бога. Я маю на увазі фарисея (Лк. 18, 10-14). Финеєс звершив убивство і здобув Боже благовоління, а цей, молячись, розгнівив Бога, - звичайно, не молитвою, а настроєм, з яким він молився. Так і духовна дія може завдати чималої шкоди, якщо звершується не для Бога. І, навпаки, життєва справа може принести велику користь для того, хто робить її з любов’ю до Бога.
Що може бути гірше і важче за вбивство? Однак і воно зробило праведником того, хто насмілився його звершити. Яке ж ми будемо мати виправдання, стверджуючи, що неможливо зі всього отримувати користь і все робити для Бога, якщо знайшовся такий, котрий отримав користь навіть від убивства? Якщо ми захочемо бути уважними, то впродовж усього життя зможемо вести таку духовну торгівлю: як у купівлі, так і в продажу. Наприклад, коли не будемо вимагати незаконної ціни, коли не будемо очікувати дорожнечі, щоб тоді продати нужденним. "Хто утримує в себе хліб, - говориться в Писанні, - того кляне народ” (Притч. 11, 26). Але для чого говорити про все порізно, коли можна все виразити в одному прикладі? Як ті, що будують дім, перш ніж звести стіну, протягують з кута в кут шнур і так споруджують будинок, у якому поверхня не має будь-якої нерівності; так і ми, тільки замість цієї міри будемо використовувати апостольське слово: "Чи ви їсте, чи п'єте, чи щось інше робите, все робіть на славу Божу ” (1 Кор. 10:31).
Отже чи ми молимося, чи постимося, обвинувачуємо чи прощаємо, хвалимо чи докоряємо, входимо чи виходимо, продаємо чи купуємо, мовчимо чи розмовляємо, чи щось інше робимо, будемо все робити на славу Божу. А що не служить для слави Божої, того не станемо ні робити, ні говорити. І де б ми не знаходилися, будемо носити з собою замість великого жезла, замість зброї, охорони і незліченних скарбів ці слова, начертавши їх у пам’яті, щоб, роблячи і говорячи, і починаючи все на славу Божу, ми отримали від Нього славу і тут, і після відходу звідси. "Я прославлю тих, - говорить Господь, - що прославляють Мене" (1 Цар. 2, 30). Отже, не тільки словами, але й ділами будемо прославляти Його безперестанно з Христом Богом нашим. Йому належить усяка слава, честь і поклоніння, нині і повсякчас, і повіки віків. Амінь.
Джерело: Повне зібрання творінь святителя Іоана Золотоустого. Том I. Книга 2. Видавничий відділ Української Православної Церкви Київського Патріархату. Київ-2009.
Православний молодіжний веб-портал hram.lviv.ua
Скажи мені, що є важче за вбивство? Але і воно колись було поставлене у виправдання тим, котрі насмілились звершити його. Настільки важливим є робити будь-що для Бога. Як же могло бути виправдане вбивство? Мадіанитяни, які колись хотіли збудити проти юдеїв Божий гнів і, сподіваючись подолати їх, позбавивши благовоління Господа, наряджали своїх дочок, ставили їх на виду у війська, і, зваблюючи євреїв, приводили їх спершу до блуду, а потім і до безчестя. Бачачи це, Финеєс узяв меч і, заставши двох блудників саме під час звершення гріха, простромив обох і тим відхилив Божий гнів від його звершення (помсти) (Числ. 25, 6-8).
Тож, хоч ця дія була вбивством, але наслідком її було спасіння всіх, котрі гинули, і тому для того, хто вчинив його, поставлено у виправдання. Таке вбивство не тільки не опоганило його рук, але зробило їх більш чистими, і це справедливо. Бо він вчинив це не з ненависті до убитих, а задля спасіння інших, — убив двох, зате спас багато тисяч. Він зробив так, як роблять лікарі, коли, відтинаючи гниючі члени, зберігають здоров'я для всього тіла. Тому говорить псалмоспівець: "Тоді встав Финеєс і вчинив суд над винними, і пошесть припинилася. І це зараховано йому у праведність з роду й до роду повіки" (Пс. 105:30-31). Пам’ять про цей вчинок залишилася безсмертною.
Інший, навпаки, молився і прогнівив Бога. Настільки небезпечно робити що-небудь не для Бога. Я маю на увазі фарисея (Лк. 18, 10-14). Финеєс звершив убивство і здобув Боже благовоління, а цей, молячись, розгнівив Бога, - звичайно, не молитвою, а настроєм, з яким він молився. Так і духовна дія може завдати чималої шкоди, якщо звершується не для Бога. І, навпаки, життєва справа може принести велику користь для того, хто робить її з любов’ю до Бога.
Що може бути гірше і важче за вбивство? Однак і воно зробило праведником того, хто насмілився його звершити. Яке ж ми будемо мати виправдання, стверджуючи, що неможливо зі всього отримувати користь і все робити для Бога, якщо знайшовся такий, котрий отримав користь навіть від убивства? Якщо ми захочемо бути уважними, то впродовж усього життя зможемо вести таку духовну торгівлю: як у купівлі, так і в продажу. Наприклад, коли не будемо вимагати незаконної ціни, коли не будемо очікувати дорожнечі, щоб тоді продати нужденним. "Хто утримує в себе хліб, - говориться в Писанні, - того кляне народ” (Притч. 11, 26). Але для чого говорити про все порізно, коли можна все виразити в одному прикладі? Як ті, що будують дім, перш ніж звести стіну, протягують з кута в кут шнур і так споруджують будинок, у якому поверхня не має будь-якої нерівності; так і ми, тільки замість цієї міри будемо використовувати апостольське слово: "Чи ви їсте, чи п'єте, чи щось інше робите, все робіть на славу Божу ” (1 Кор. 10:31).
Отже чи ми молимося, чи постимося, обвинувачуємо чи прощаємо, хвалимо чи докоряємо, входимо чи виходимо, продаємо чи купуємо, мовчимо чи розмовляємо, чи щось інше робимо, будемо все робити на славу Божу. А що не служить для слави Божої, того не станемо ні робити, ні говорити. І де б ми не знаходилися, будемо носити з собою замість великого жезла, замість зброї, охорони і незліченних скарбів ці слова, начертавши їх у пам’яті, щоб, роблячи і говорячи, і починаючи все на славу Божу, ми отримали від Нього славу і тут, і після відходу звідси. "Я прославлю тих, - говорить Господь, - що прославляють Мене" (1 Цар. 2, 30). Отже, не тільки словами, але й ділами будемо прославляти Його безперестанно з Христом Богом нашим. Йому належить усяка слава, честь і поклоніння, нині і повсякчас, і повіки віків. Амінь.
Джерело: Повне зібрання творінь святителя Іоана Золотоустого. Том I. Книга 2. Видавничий відділ Української Православної Церкви Київського Патріархату. Київ-2009.
Православний молодіжний веб-портал hram.lviv.ua
_____________________________
модульні будівлі -
швелер, куточок, смуга при виробництві
блок-контейнерів виключно у
відповідності до вимог будівельних
норм, пред'явлених для таких виробів.
Наприклад, в нашому виробництві
використовується виключно куточок
з товщиною металу 6 мм (63 х 6 мм).
модульні будівлі -
швелер, куточок, смуга при виробництві
блок-контейнерів виключно у
відповідності до вимог будівельних
норм, пред'явлених для таких виробів.
Наприклад, в нашому виробництві
використовується виключно куточок
з товщиною металу 6 мм (63 х 6 мм).