Увійти за допомогою:
Слідкуйте за нами:
Розділи новин
  • Нові публікації
  • Коментують
  • 8 липня - православний День закоханих
    8 липня православні християни відзначають «День…
  • Піст святих апостолів Петра й Павла
    Цей літній піст, який зараз ми називаємо Петровим, або апостольським,…
  • Неділя 1-та після П'ятдесятниці. Всіх святих
    Святі - це люди, які відповіли любов'ю на любов, люди, які зрозуміли,…
  • Поява святих - це результат подвигу Христа Спасителя
    Сьогоднi на завершення усiх великих свят, - на честь i славу…
  • Відбулася X Всеукраїнська олімпіада «Юні знавці Біблії-2017»
    Пропонуємо прочитати статтю про X Всеукраїнську олімпіаду «Юні знавці…
  • Популярне
  • 8 липня - православний День закоханих
    8 липня православні християни відзначають «День…
  • Опитування
    Скільки Вам років?
    до 13
    14-17
    18-23
    24-29
    30-39
    40-50
    більше 50
    • Хмаринка теґів
    • Календар
    • Архів
    «    Липень 2017    »
    ПнВтСрЧтПтСбНд
     
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    31
     
    Липень 2017 (1)
    Червень 2017 (3)
    Травень 2017 (1)
    Квітень 2017 (8)
    Березень 2017 (11)
    Лютий 2017 (12)

    Знайшли помилку?

    Виділіть слова з помилкою і натисніть Ctrl + Enter

    Проповідь у 27-му неділю після П’ятидесятниці

    Проповідь у 27-му неділю після П’ятидесятниці
    Неділя 27-ма після П’ятидесятниці. Зцілення згорбленою жінки

    В ім’я Отця і Сина і Святого Духа.

    Зцілення Спасителем Христом в суботній день жінки, яка вісімнадцять років була зігнута хворобою - один з багатьох прикладів подібних зцілень саме в суботу, тобто в день, коли згідно ізраїльському закону людині не належало вчиняти ніяких справ, а належало відпочивати. Цей відпочинок був встановлений як символ того, що в сьомий день Господь спочив від Своїх справ, створивши світ. Цей день суботній, сьомий день був днем, коли людина повинна була відпочити - не просто відвернутися від роботи, яка приносила хліб, але щоб зібрати в собі нові сили життя. Таке ж встановлення було про землю - сьомий рік був роком відпочинку землі; поле, яке орали шість років, на сьомий рік не орали, давали йому відпочити, і тільки на восьмий рік, тобто в перший рік нової седмиці, його знову орали. І знову центральний смисл цього закону в тому, щоб в цей рік зібралися нові життєві сили, як потім могли б розквітнути.


    І ті винятки, які стосуються відпочинку сьомого дня, які ми знаходимо в Старому Завіті, саме ті, які згадує Спаситель, спрямовані до того ж: в день суботній дозволялося відв'язати свого осла, свого вола, вести свою худобу на водопій, тому що це був день, коли життя повинно було восторжествувати над працею: не просто відпочинок, але акумулювання життєвих сил. І Христос так часто робить чудо в цей день сьомий, наче підкреслюючи, що в сьомий день повинно повернутися життя, повинна повернутися цілісність, повинна повернутися сила всім, хто її втратив, всім, у кому вона починала згасати.

    Але є ще й інше значення, як мені здається, цьому Христовому чудотворенню в суботу. Коли Бог спочив від Своїх справ, Він не залишив створену Ним землю, створений Ним космос напризволяще. Він продовжував оточувати світ турботою і любов'ю. Але конкретну турботу про землю Він вручив людині, яка належить до двох світів. З одного боку, людина від землі, яка належить всьому ряду живих істот, які створив Бог. А з іншого боку, людина належить до духовного світу, тому що вона не тільки створена за образом і подобою Божою, але в людині живе дух, який робить її своїм і рідним Самому Богу. І покликання людини було в тому, як говорить святий Максим Сповідник, щоб, будучи одночасно громадянином Царства Духа і громадянином землі, з'єднати землю і небо, так, щоб земля була пронизана Божественною присутністю та духом життя. Сьомий день - це вся історія, на чолі якої повинна була стояти людина, як би провадив весь світ в Царство Боже.

    Але людина не виконала свого покликання, натомість зрадила і Богу, і землі, і своєму ближньому - чим віддала землю під владу темних сил; людина зрадила. І земля, і її історичні долі, і особиста доля людини вже під владою сил зла. І коли народився Христос, єдиний безгрішний, єдиний справжній, істинна Людина, Він став осередком історії, Він став главою створеного світу, Він став його путівником. І тому стільки чудес Він творить саме в суботній день, той день, який є символом всієї людської історії. Цими чудесами Він говорить про те, що порядок справжньої історії в Ньому відновлений, і Ним відновлюється скрізь, де людина відвернеться від зла, перестане бути зрадником і ввійде в працю Божу перетворення земного світу в світ небесний. Амінь.

    Митрополит Антоній Сурожський

    Переклад українською: Православний молодіжний веб-портал hram.lviv.ua



    Клуб власників Subaru
    Сподобалося? Розкажи друзям:
    • Коментарі (0)
    • Вконтакті
    • Facebook
    • Довідка
    Бажаєте висловитися?

    Рекомендуємо Вам авторизуватися, в цьому випадку ви зможете підписатися на коментарі до статей і бачити інформацію, приховану від анонімних відвідувачів.

    Без реєстрації на сайті, ви можете залишати коментарі через спеціальні плагіни.
    Вкладка Коментарі - стандартна форма сайту Hram.Lviv.UA
    Вкладка ВКонтакті - дозволяє опублікувати відгук через vk.com
    Вкладка Facebook - дозволяє опублікувати відгук через Facebook.com