







- Нові публікації
- Коментують

Майстерня сакрального мистецтва sacral-art.com.ua 26-й рік поспіль…

Православний календар грудень 2020 року Божого Життя святих на кожен…

Завод Тризвін - виробник церковного начиння для храмів і монастирів з…

«Ієрей» - швейно-вишивальна майстерня, діяльність якої…

Ікона під старовину може додати молитовного настрою. Тому ікони під…
-
Написав(ла): НадіяВ новині: Молитва за всяк ...
-
Написав(ла): ЮрійВ новині: Ліки від захопл ...
-
Написав(ла): ОленаВ новині: Ліки від захопл ...
-
Написав(ла): ВікаВ новині: Кола на воді
-
Написав(ла): прот. Павло НайденовВ новині: Перелік найбіль ...

Православний календар грудень 2020 року Божого Життя святих на кожен…

ВІВТОРОК Салат із стручкової квасолі Інгредієнти: - стручкова…

Ікона під старовину може додати молитовного настрою. Тому ікони під…

Майстерня сакрального мистецтва sacral-art.com.ua 26-й рік поспіль…

Завод Тризвін - виробник церковного начиння для храмів і монастирів з…

«Ієрей» - швейно-вишивальна майстерня, діяльність якої…

Що таке ладан та миро? Відповідь на це питання знає кожен віруючий…
Ти святкуєш 8 липня православний День закоханих?
- Хмаринка теґів
- Календар
- Архів
ікона історія Біблія Бруно Ферреро Великий піст Видавництво Братське Закон Божий Львівське братство Львівсько-Сокальська єпархія Пасха Христова Різдво Христове Святі Отці Таїнство батькам для дітей богослужіння відео діти двоє духовність жінка життя життя святих любов митрополит Антоній Сурозький митрополит Димитрій молитва молитви молодь оголошення піст патріарх Філарет притчі проповідь психологія свято смерть стосунки тверезість церковний календар чоловік
Знайшли помилку?
Виділіть слова з помилкою і натисніть Ctrl + Enter

Ікона пророка Мойсея Боговидця (1531 до Р.Хр.)
- Життя святих, Церковне мистецтво, Церковний календар
- Юрій
- 17 вер 2015

- Переглядів: 3211
Читати повністю»
Іконографія Успіння Пресвятої Богородиці
- Церковне мистецтво
- Юрій
- 29 сер 2015

Сюжет Успіння вельми популярним в українському народі, про що свідчить велика кількість ікон та церков, присвячених цьому празнику.
- Переглядів: 5765
Читати повністю»
Іконографія Преображення Господнього
- Церковне мистецтво, Церковний календар
- Юрій
- 19 сер 2015

Поява старозавітніх пророків Мойсея та Іллі символізує собою зв'язок Старого та Нового Заповітів, а також небесного і земного світів, бо ж Мойсей єдиний, хто бачив Бога і залишився живим, а Ілля не помер, а був віднесеним на небо. Так Ісус у своєму Преображенні показав не лише свою божествену природу, єдність із Богом-Отцем, а ще й перемогу над смертю.
Присутність трьох апостолів не випадкова. Згідно Старозавітного Закону, правдивими слова про якусь подію вважалися лише тоді, коли їх підтверджують двоє або троє свідків.
Цікаво зазначити, що за назвою гори Фавор, де імовірно відбулось Преображення, в 14 ст ісіхастом Григорієм Паламою було названо термін "Фаворське світло", що означає незриме божественне світло. Ця ідеологія відобразилась в іконописі: фаворським світлом називають яскраві вибілення на тілесних партіях та одязі святих.
- Переглядів: 3211
Читати повністю»
Іконографія Неділі всіх святих
- Життя святих, Церковне мистецтво
- Юрій
- 7 чер 2015

Ікона "Собор Всіх Святих"
В українському іконописі сцена поклоніння всіх святих трактувалась згідно Об'явлення, тому найчастіше зображались лише у складі Страшного Суду. Святі тут згруповані за рангами (праотці, святителі, пустельники, мучениці і т.д.).
Окремий сюжет, де зображено десятки, а то й сотні святих, зовсім не характерний нашій традиції, на противагу російській, де одним із завдань іконописця було помістити на одній іконі як можна більше персонажів, дарма що вони виходили зовсім мініатюрними і не придатними для сприймання. Починаючи з останньої чверті 17 ст. така композиція з'являється і в українському іконописі, але у більш символістичному сприйнятті, без прагнення перелічити всіх святих поіменно. На основі такої композиції утворились ікони із зображенням місцевих святих - Отців Києво-Печерської лаври, Святих Волинської землі і т. д.
- Переглядів: 2900
Читати повністю»
Іконографія Вознесіння Господнього
- Церковне мистецтво
- Юрій
- 21 травня 2015

На відмінно від багатьох інших празничків, композиція Вознесіння практично незмінна.
Ікона поділена на дві частини - земну, на якій бачимо одинадцять апостолів та Богородицю посередині; та небесну - на ній зображено Христа в Славі. Зазвичай, Ісус одягнений у золото-багряну або білосніжну одіж та благословляє одною або обома руками. Він сидить у мандорлі, що символізує небесні сфери (інколи бачимо ще й веселку як Його престіл). Найчастіше, мандорлу до небес піднімають два або чотири ангели. Ще два стоять поміж апостолів і пальцями вказують на Христа. Від 17 ст. замість круглої мандорли зображали більш реалістичні хмари, більш буквально трактуючи Євангелія. Слід зазначити, що зображення Ісуса в мандорлі і з білосніжним або сяючим золотом одягом ґрунтується на сюжеті Преображення, яке більш детально описує Христа в Славі.
- Переглядів: 3350
Читати повністю»
Пасхальні піснеспіви
- Відео, Музика, Церковне мистецтво
- Юрій
- 10 травня 2015
- Переглядів: 4526
Читати повністю»
Анонс: Вистава «Радуйся. Напіви до Богородиці», проект «Ірмос. Давні духовні напіви України»
- Церковне мистецтво
- Юрій
- 7 травня 2015

Театральний Центр «Слово і голос»
(м. Львів, вул. Городоцька, 38)
14 травня, 19:00
(м. Львів, вул. Городоцька, 38)
14 травня, 19:00
Проект «ІРМОС» - це художній антропологічний проект, засобом і звершенням якого є ірмос - православна духовна практика, здійснювана в сучасному соціо-культурному просторі і втілена в сучасних художніх формах.
Духовні напіви прийшли в Київську Русь з Візантії з початком християнства, віками передавалися поколіннями монахів, духовних співців, спочатку - з рук в руки, пізніше - кулизм'яним записом. Ввібравши соки мелосу цієї землі, до 16-го ст. сформувались у самобутній Український духовний напів і протягом 16-17 ст. були передані нам як український нотолінійний Ірмолой - Богослужбова книга, складена з монодичних співів - ірмосів.
- Переглядів: 1918
Читати повністю»
Іконографія святого Юрія (Георгія) Побідоносця
- Церковне мистецтво
- Юрій
- 6 травня 2015

Змій представляє собою яскраве різноманіття трактування містичного негативного персонажа. Десь він зображений безкрилим як змія, десь - на крилах бачимо химерне обличчя. Також є випадок, де у дракона аж три голови. Або ж він може вивергати полум'я.
- Переглядів: 3527
Читати повністю»
Анонс: Давні духовні напіви Великого Посту та Великодня «Пасха Красеная»
- Церковне мистецтво
- Юрій
- 25 кві 2015

26 квітня, 19:00
Львівський будинок органної та камерної музики (вул. С. Бандери, 8)
Львівський будинок органної та камерної музики (вул. С. Бандери, 8)
Матеріал проекту – стародруки і рукописи з Львівського Ірмолою 17 ст.
Духовні наспіви прийшли в Київську Русь з Візантії з початком християнства, віками передавалися поколіннями монахів, духовних співців з рук в руки, пізніше – кулизм’яним записом. Увібравши соки мелосу цієї землі, до 16-го ст. сформувались у самобутній Український духовний наспів і протягом 16-17 ст. були передані нам через український нотолінійний Ірмолой - Богослужбову книгу, складену з монодичних співів - ірмосів.
- Переглядів: 1966
Читати повністю»
Благовіщення Пресвятої Богородиці в українському іконописі
- Церковне мистецтво, Церковний календар
- Юрій
- 7 кві 2015

Коли Вона відправилась до колодязя принести води, то там почула голос: "Радуйся, благодатна! Господь з Тобою! Благословенна ти між жінками!". Злякавшись, Марія повернулась додому і сіля за прялку. Тоді перед Нею постав сам Гавриїл і промовив: "Не бійся, Маріє, бо ти знайшла благодать у Бога і зачнеш на славу Його".
Також, за переказами, Ангел Господній явився Марії в момент, коли Вона читала книгу пророка Ісії "Ось Діва в лоні зачне і породить Сина". Таким чином, є три етапи Благовіщення. Перше з яких називають "Передблаговіщення". Друге - біля колодязя - вторує старозавітньому сюжету, в якому Ревека напоїла Елеазара, слугу її майбутнього чоловіка - Ісака. Третій вторує сюжету переписування книги Ісаї Захарією і приходу до нього ангела. До слова, в деяких акафісних іконах можна бачити всі три сюжети на окремих клеймах.
- Переглядів: 5618
Читати повністю»
В'їзд Господній у Єрусалим в українському іконописі
- Церковне мистецтво, Церковний календар
- Юрій
- 4 кві 2015

Перш за все, увагу привертає архітектура - попри певну стилізацію, практично завжди (до 19 ст.) можна бачити вигляд міста, в якому працював художник, або для якого малювалась ця ікона. Яскравий приклад - вигляд Львова 17 ст, на образі з храму св. Параскеви у Львові. Бачимо як ратушу, так і оборонні споруди та знамениті львівські дзвіниці. Також, цікавим є схожа архітектура на двох представлених іконах 17 ст. Очевидним є авторство різних людей і з певним проміжком часу, але окремі архітектурні елементи мало не ідентичні, а значить - малювалось одне місто.
Великий інтерес викликають жителі міста. Діти, жінки, багатії та простий люд зображені такими, якими вони були в епоху художника, даруючи нам повне уявлення про їх моду, та в певній мірі, про етнічну приналежність, бо ясна річ, малювались не давні євреї, а сучасники художника. На чолі містян майже завжди бачимо сивобородого можновладця у розкішних шатах.
- Переглядів: 5757
Читати повністю»
Анонс: РАДУЙСЯ - напіви до Богородиці 27 березня
- Церковне мистецтво
- Юрій
- 25 бер 2015

27 березня, 18:00
Театральний Центр «Слово і голос»
(м. Львів, вул. Городоцька, 38)
Проект "ІРМОС. Давні духовні напіви України"
Вистава "РАДУЙСЯ. Напіви до Богородиці"
Театральний Центр «Слово і голос»
(м. Львів, вул. Городоцька, 38)
Проект "ІРМОС. Давні духовні напіви України"
Вистава "РАДУЙСЯ. Напіви до Богородиці"
- Переглядів: 1901
Читати повністю»