Хрещення, Київський Псалтир, 1397 р.
Іконопис Хрещення Господнього та Богоявлення
Сюжет Богоявлення та Хрещення Господа Бога і Спаса нашого Ісуса Христа зустрічається ще з катакомбного періоду (3 ст.). Спочатку Христос зображався безбородим оголеним юнаком.
Хрещення, сер. 16 ст., Калуш, НХМУ
Лише з 15 ст. поширюється звичай малювати Йому набедрену пов'язку. Іноді правою рукою Ісус благословляє, хоча найчастіше руки у вільному положенні. Христос стоїть у воді або на камені і топче гадів. Згідно до античного світосприйняття ріку Йордан персоніфікували, малюючи сивобородим річковим дідом у воді або на березі, а море зображалося у вигляді жінки (або юнака), що відпливає. Н. Покровський відносить появу цих персонажів до уривку із книги Псалмів, який найперше означав перехід ізраїлевого народу через Червоне море (Пс. 113:3): "Побачило море все це і побігло, Йордан повернувся назад!".
Хрещення, кін. 16 ст., Вільшаниця
Іван Хреститель стоїть на березі. Праву руку він підносить над Ісусом, хрестячи. Лівою вказує на Христа або тримає сувій. Предтеча бородатий і зі скуйовдженим волоссям. Найчастіше одягнегний у блакитну волорсяницю та темно-зелений гіматій. Галина Друзюк стверджує, що це поєднання символізує блакить Йордану та прибережну зелень. Натомість, коли гіматій вохристий - це символізує пустелю. На поземі біля ніг Іоана Предтечі розміщено пень із сокирою, що ілюструє слова євангелиста Івана (Мт. 3:16): "Бо вже до коріння дерев і сокира прикладена: кожне ж дерево, що доброго плоду не родить, буде зрубане та й в огонь буде вкинене."
Хрещення, поч. 17 ст., храм Св. Параскеви, м. Львів, Львівська школа іконопису
Починаючи із 6-7 стт. в сюжеті з'являються ангели. Вони розміщені на протилежному від Івана березі і тримають і одяг Христа. Найчастіше їх троє, хоч зустрічаються зображення з одним або двома. Іноді присутні ще й Петро і Андрій, які були учнями Івана Хрестителя, а згодом пішли за Ісусом.
Хрещення, іконостас Скиту Манявського, 1698-1705 рр., Йов Кондзелевич
Над Христом бачимо сегмент неба, із якого спрямований промінь. У ньому зображено Святого Духа у вигляді голуба. Іноді із неба з'являється Сам Бог Отець (таким чином мальовано усі Три Особи Пресвятої Тройці).
Хрещення, 1729, із головного іконостасу Успенського собору Києво-Печерської лаври, НХМУ
На задньому плані гірський або лісовий пейзаж, іноді із обрисами міста. Також можуть розміщуватися сцени із життя Івана Хрестителя (проповідування, хрещення євреїв, страту і та ін.)
Хрещення, 30-40 рр. 18 ст., Троїцька Надбрамна церква, Києво-Печерська лавра
За матеріалами Михайла Скопа