купити ікони для храмів за доступною ціною
Введення в Храм Богородиці входить в цикл Дванадесятих свят, що розміщені на іконостасі, також зображається в акафісних іконах та сценах житія Якима і Анни. Композиція близька іконографії "Стрітення", бо на обох сюжетах бачимо принесення первенця Господеві, яке записане в юдейському Законі. В лівій частині ікони бачимо Якима та Анну та непорочних дів, що тримають свічки. На головах дів віночки як символ незаміжності. В центрі композиції маленька Марія, що виглядає значно старшою від 3 років, а найчастіше - мініатюрна, проте доросла і в мафорії (як заміжня). Лише з 17 ст. Її стали зображати юною, з непокритою головою і у віночку. Пречиста йде до Захарії, який простягає до Неї руки. В залежності від періоду намалювання, першосвященик може бути зображений: як раввін із характерним головним убором, як старозавітній першосвященик, як православний або католицький єпископ (в залежності від католицької або православної митри). Зустрічаються і комбіновані костюми. За спиною Захарії ворота Храму з двома колонами та сходи, на яких, найчастіше, Захарія і стоїть. Іноді композиція дзеркальна (Храм зліва, а не справа і т.д.) На задньому плані в архітектурному комплексі можемо бачити завісу, скрижалі Закону. А також сцени Благовіщення, Марію, що читає, та ангела, який приносить Їй їжу.
Введення в Храм Пресвятої Богородиці, Київський псалтир, 1397 р.
Введення в Храм Пресвятої Богородиці (фрагмент ікони Собор Якима і Анни), с. Станилі, 1466
Введення в Храм Пресвятої Богородиці, храм Параскеви, м. Львів, Львівська школа іконопису, поч. 17 ст.
Введення в Храм Пресвятої Богородиці, Йов Кондзелевич, іконостас Скиту Манявського, 1698-1705 рр.
Введення в Храм Пресвятої Богородиці, 1 пол. 18 ст., Лівобережжя, НХМУ
За матеріалами Михайла Скопа