Увійти за допомогою:
Слідкуйте за нами:
Розділи новин
  • Нові публікації
  • Коментують
  • Церковний календар: липень 2020
    Православний календар липень 2020 року Божого Життя святих на кожен…
  • Мученики Мануїл, Савел та Ісмаїл
    Святі мученики Мануїл, Савел та Ісмаїл, рідні брати, походили зі…
  • Святий апостол Іуда (Яковів)
    Він також носив імена Левей (Мф. 10:3), Фаддей (Мк. 3:18), Варсава…
  • Як виховати чоловіка?
    Про те, що потрібно пам'ятати батькам хлопчика Розмови про…
  • Про "винос мозку"
    Скажіть, будь ласка, що для вас, як для чоловіка, є «виносом мозку»?…
  • Популярне
  • Піст святих апостолів Петра й Павла
    Цей літній піст, який зараз ми називаємо Петровим, або апостольським,…
  • Церковний календар: липень 2020
    Православний календар липень 2020 року Божого Життя святих на кожен…
  • Як виховати чоловіка?
    Про те, що потрібно пам'ятати батькам хлопчика Розмови про…
  • Про "винос мозку"
    Скажіть, будь ласка, що для вас, як для чоловіка, є «виносом мозку»?…
  • Як виховати і зберегти віру в Бога у дітей?
    Кожна людина, будучи образом і подобою Божою, по природі своїй здатна…
  • Святий апостол Іуда (Яковів)
    Він також носив імена Левей (Мф. 10:3), Фаддей (Мк. 3:18), Варсава…
  • Мученики Мануїл, Савел та Ісмаїл
    Святі мученики Мануїл, Савел та Ісмаїл, рідні брати, походили зі…
  • Опитування
    Скільки Вам років?
    до 13
    14-17
    18-23
    24-29
    30-39
    40-50
    більше 50
    • Хмаринка теґів
    • Календар
    • Архів
    «    Липень 2020    »
    ПнВтСрЧтПтСбНд
     
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    31
     
    Липень 2020 (1)
    Червень 2020 (11)
    Травень 2020 (14)
    Квітень 2020 (2)
    Березень 2020 (4)
    Січень 2020 (2)

    Знайшли помилку?

    Виділіть слова з помилкою і натисніть Ctrl + Enter

    Хрещення Русі, частина ІІІ (Ярослав Мудрий)

    Хрещення Русі, частина ІІІ (Ярослав Мудрий)Святий князь Ярослав Мудрий народився в 978 р. і був сином св. рівноапостольного великого князя Володимира і Рогнеди. Близько 1010 року він заснував місто Ярославль і заклав тут перший храм на честь відомого подвижника і борця з язичеством — св. Іллі Пророка. На місці своєї перемоги над печенігами в 1037 р. Ярослав заклав величний Софійський собор по образу Софії Константинопольської, а в 1045 р. по його велінню його син Володимир спорудив Софійський собор в Новгороді. Ярослав залишив про себе пам'ять складанням зведення законів Київської Русі — «Руської правди», яка, доповнена його синами і внуком Володимиром Мономахом, стала правовою основою життя руського народу.

    Хрещення Русі, частина ІІ (Володимир Хреститель)

    Хрещення Русі, частина ІІ (Володимир Хреститель)Важко ясно сказати, що ж все-таки переконало Володимира відмовитися від своєї буйної вдачі і прийняти Христову віру. Перші роки свого княження він прямо-таки благістю не відрізнявся, принаймні, літопис охарактеризував його досить розбещеною молодою людиною. Слід, втім, мати на увазі, що літописець свідомо описував Володимира до його звернення в особливо похмурих тонах з метою більш рельєфного представлення величі його етичного перетворення після Хрещення. Як би там не було, як це не рідко трапляється, до 30-ти років чоловік, тим більше пройшовший нелегку військову школу, деколи, озираючись на своє життя, бачить в ньому не зовсім те, чим воно було йому раніше...

    Історія Хрещення Русі, частина І (від Аскольда до Ольги)

    Історія Хрещення Русі, частина І (від Аскольда до Ольги)Передання говорить, що Пресвята Богородиця заповідала свою Чесну Ризу благочестивій вдові-єврейці з Назарету. Вдова зберегла цей скарб, який з покоління в покоління передавалося дівицям даного роду. У другій половині V століття до Назарета прийшли на поклоніння святим місцям два брати з Візантії. Вони виявили в будинку старезної дівиці-єврейки Ризу Пресвятої Богородиці і перевезли ковчег зі святинею в Царгород. Тут Чесна Риза Божої Матері була урочисто зустрінута Імператором Левом і святителем Геннадієм, Патріархом Константинопольським, і покладена у Влахернську церкву.

    "Мученик" науки Галілео Галілей

    "Мученик" науки Галілео ГалілейБільшості з нас з дитинства знайома історія великого італійського ученого, якого жорстокі інквізитори змусили до публічного зречення від своїх переконань. Галілео Галілею присвячено немало віршів, романів і п'єс. І кожен з читачів і глядачів ставив себе на місце героя і задавався питанням: “А відрікся б я перед лицем таких мук?”. Саме з інквізиційним розслідуванням і пов'язано найбільше число міфів про “мученика науки”, в якого тортурами вирвали зречення, але все таки не змогли зломити. Вінцем міфології є нібито виголошене Галілеєм “Все-таки вона крутиться!”.

    Святі Чернігівські князь Михаїл і його боярин Федор

    Історія має далеко не повні дані про життя святого Михаїла, ще менше - про його боярина Федора. Гадають, що святий Михаїл народився у 1179 році. З дитинства він відзначався благочестям, лагідністю. Юний Михаїл мав слабке здоров'я, але щиру віру. З молодих літ полюбив Бога, був лагідним і милосердним до бідних і уникав мирської слави, яку вважав тоншою від павутини. Надіючись на милість Божу, він у 1186 році попросив молитов у давньоруського подвижника - преподобного Никити Переяславського (пам'ять 24 травня ст.ст.), одержавши від нього посох, видужав.
    Пам'ять - 3 жовтня (нов. ст.).

    Сподвижник Просвітитель землі Муромської з Києва

    На початку ХІІ ст. майже вся Київська держава вже була християнською. Лише окремі її глухі куточки на північному сході залишалися в руках язичників. Так і земля Муромська, яка входила до складу Чернігівського князівства, ще перебувала в пітьмі язичницьких вірувань. В древні часи там були поселення фінських племен, таких, як мурома, меря і мордва. Із дванадцяти синів рівноапостольного князя Володимира два наймолодших, Борис і Гліб, найпізніше отримали князівські наділи і аж в північно-східних землях. Борису був призначений Ростов, а Глібу — Муром.
    Пам'ять Муромської ікони божої Матері - 25 квітня.

    Давньохристиянські святі (продовження)

    Святий Юстин Філософ народився у першому десятилітті II століття у м. Фігавії Неаполі (по-стародавньому Сихемі) від поганських батьків. Він вивчав філософські системи стоїків, перипатетиків, піфагорійців, але не знайшов у них істини. Одним невідомим старцем він був навернений до християнства. Після цього Юстин переходив з місця на місце і захищав християнство. У Римі він мав диспут з циніком Кресцентом. Останній був і винуватцем його мученицької смерті. Юстин постраждав за префекта Юнія Рустіка, приблизно в 165 році.

    Давньохристиянські святі

    Святий Климент Римський, згідно з свідоцтвом св. Іринея Ліонського, Євсевія і блаженного Ієроніма, був третім римським єпископом, після Ліна і Анаклета, займав римську кафедру з 12-го року царювання Доміціана до 3-го року правління Траяна, тобто з 92 по 101 роки. Св. Іриней стверджує, що Климент «ще слухав проповідь апостолів, і очі його мали перед собою передання».

    Як постили в Київській Русі?

    Як постили в Київській Русі?Внаслідок прийняття християнства по території Київської Русі поширилися святоотецькі писання, патерики й сказання про діяння святих подвижників Східної Церкви, також оприлюднювалися відомі християнські проповіді, що репрезентували систему релігійно-моральних принципів. На Русі перекладалися проповіді Іоана Золотоустого, Єфрема Сиріна, Василія Великого, Григорія Богослова, Феодора Студита та інших. Особливою любов’ю користувалися богословські теоритичні твори, зокрема „Ліствиця” Іоана Листвичника, і „Богословіє” Іоана Дамаскіна. Слід відзначити, що згадана популярна перекладна література містила багато повчань про піст.

    Аспекти життя перших християн (частина ІІ)

    Аспекти життя перших християн (частина ІІ)Скільки не проповідували вони, що поклоняються духом Богові — Творцеві неба і землі, приносячи Йому безперервно жертви в своїх молитвах, ідолопоклонники не розуміли цієї мови, запитували про ім'я їх Бога і називали їх безбожниками, оскільки вони не поклонялися жодному з тих богів, які стояли в храмах, не мали у себе жертовників всеспалення, ні жертв кривавих, ні кумирів всіма шанобливих. Після таких упереджень на самі чесноти християн дивилися нечистим оком.

    90 років анафеми Арсена Річинського: один сюжет з історії руху за Українську Церкву

    90 років анафеми Арсена Річинського: один сюжет з історії руху за Українську ЦерквуІсторія Церкви пройнята прагненням гармонійно поєднати віру в єдиного Бога із культурним розмаїттям народів світу. Та ідеальне поєднання християн у євангельській любові на практиці часто ставало їх приєднанням у підпорядкування (перелік історичних прагнень до автокефалії та національної самобутності у Православ’ї див., наприклад, в Історико-канонічній декларації УПЦ КП). Історія України подає багато прикладів цього, але принаймні двічі церковне і політичне у нас настільки виразно перехрещувалося, що провідникам українства їхня ж (адміністративно) Церква проголошувала анафему. Обидва рази не обійшлося без зовнішнього впливу — це анафеми гетьману Івану Мазепі та доктору Арсену Річинському. Але якщо перший випадок є дуже відомий: про І. Мазепу знали і знають всі, то про А. Річинського забули.

    Українське православ'я і наша національна самоідентичність

    Українське православ'я і наша національна самоідентичністьПитання, яке мені хотілося б висвітлити, здається не нове. Доволі часто доводиться чути різні висловлювання, спостерігати за протистоянням протилежних думок з цього приводу. В чому ж полягає суть питання? Українська Православна Церква протягом свого більш як тисячолітнього існування дійсно впливала на процес творення української нації, виховувала душу народу, формувала його світоглядні цінності.
    Сортувати статті за: датою | популярністю | відвідуваністю | коментарями | абеткою