Слідкуйте за нами:
Розділи новин
  • Нові публікації
  • Коментують
  • ПІСНЕСПІВИ СТРАСНОЇ СЕДМИЦІ
    Збірка хорових партитур "Піснеспіви Страсної седмиці" під редакцією…
  • Великий піст 2025
    У 2025 році Великий піст розпочинається 3 березня і триватиме до…
  • Православні молитви за воїнів
    Молитва за воїнів, що йдуть на війну Владико Господи, Боже отців…
  • Неділя про блудного сина
    Неділя про блудного сина - одна з підготовчих неділь перед Великим…
  • Неділя про митаря та фарисея
    Притча про митяря і фарисея Молитва митаря Проповідь священика…
  • Популярне
  • Великий піст 2025
    У 2025 році Великий піст розпочинається 3 березня і триватиме до…
  • ПІСНЕСПІВИ СТРАСНОЇ СЕДМИЦІ
    Збірка хорових партитур "Піснеспіви Страсної седмиці" під редакцією…
  • Опитування
    Ти святкуєш 8 липня православний День закоханих?
    так
    ні
    святкую день Валентина
    а що це за свято?
    • Хмаринка теґів
    • Календар
    • Архів
    «    Квітень 2025    »
    ПнВтСрЧтПтСбНд
     
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
     
    Березень 2025 (2)
    Лютий 2025 (5)
    Січень 2025 (3)
    Грудень 2024 (2)
    Листопад 2024 (1)
    Жовтень 2024 (2)

    Знайшли помилку?

    Виділіть слова з помилкою і натисніть Ctrl + Enter

    Слово святителя Іоана Золотоустого на Новий рік (частина 4-та)

    Слово святителя Іоана Золотоустого на Новий рік (частина 4-та)3-ТЯ ЧАСТИНА
    Навпаки, коли побачиш убогого, приниженого, зневаженого, який живе в убогості, однак доброчесно; і коли ті, що сидять з тобою, назвуть його жалюгідним, ти похвали його. І твоя похвала для того, що проходить мимо, буде наставлянням і спонуканням до життя чесного і побожного. Якщо скажуть: Який він нещасливий і жалюгідний!” - ти скажи, що він щасливіший за всіх, бо своїм другом має Бога, живе доброчесно, придбав багатство, ніколи не зубожіє, має чисту совість. Що за втрата для нього, коли немає грошей, якщо він отримає у спадщину небо і небесні блага? Якщо ти і сам будеш так міркувати і наставляти інших, то отримаєш і за докір, і за похвалу велику нагороду, оскільки те й інше робив на славу Божу.

    Слово святителя Іоана Золотоустого на Новий рік (частина 3-тя)

    Слово святителя Іоана Золотоустого на Новий рік (частина 3-тя)2-ГА ЧАСТИНА
    Так роздумуй при настанні нових місяців. Про це пам’ятай при річних круговертях. Будемо думати про майбутній день, щоб хто-небудь не сказав про нас того, що сказав пророк про іудеїв: "Минають дні їхні в марноті, і роки їхні у тривозі (Пс. 77,33).

    Таке свято, про яке я сказав, є постійним, воно не має круговерті років, не обмежується окремими днями, його можуть святкувати разом і багатий, і бідний, бо тут не гроші потрібні, не багатство, а тільки доброчинність. У тебе немає грошей? Зате є страх Божий, скарб кращий за будь-які багатства, який не нищиться, не змінюється і не вичерпується. Поглянь на небо, на небеса небес, на землю, море, повітря, різнорідних тварин, різноманітні рослини, на всю людську природу. Задумайся над ангелами, архангелами, вищими силами. Згадай, що все це -багатство твого Владики. Бути такого не може, щоб слуга настільки багатого Владики, якщо його Господь милостивий до нього, був бідним.

    Слово на Новий рік святителя Іоана Золотоустого (частина 2-га)

    Слово на Новий рік святителя Іоана Золотоустого (частина 2-га)
    Але, як я вже сказав, такі змагання заслуговують невеликого осудження. Найбільш сумні змагання ті, котрі відбуваються сьогодні в заїжджих дворах і сповнені розпусти та чималого безчестя. Безчестя, бо ті, що займаються цим, зважають на дні, ворожать і думають, якщо перший день цього місяця вони проведуть у задоволенні та веселощах, то так буде і весь рік. А розпусти тому, що до самого світанку і жінки, і чоловіки наповнивши склянки і чаші вином напиваються з надзвичайною непомірністю.

    Слово на Новий рік святителя Іоана Золотоустого (частина 1-ша)

    Слово на Новий рік святителя Іоана Золотоустого (частина 1-ша)Це слово, як видно зі змісту, було виголошене святителем Іоаном Золотоустом в Антиохії 1 січня 387 роки. Тому воно поміщено між тими словами, які були виголошені 386 та 387 років. Повна назва слова: “Слово в Календи, за відсутності єпископа Антиохійського Флавіана, виголошене проти тих, що захоплюються новомісяччям і тріумфують у місті, і на слова Апостола "Все робіть на славу Божу" (1 Кор. 10:31).

    Проповідь у 29-ту неділю після П’ятидесятниці. Зцілення десяти прокажених

    Проповідь у 29-ту неділю після П’ятидесятниці. Зцілення десяти прокажених
    Проповідь у 29-ту неділю після П’ятидесятниці. Зцілення десяти прокажених

    В ім’я Отця і Сина і Святого Духа.
    Скільки радості і скільки живої подяки було навколо Христа! Коли ми читаємо Євангеліє, ми бачимо на кожній сторінці, в кожному рядку як виливаються на наш грішний, холодний, стомлений світ Божа ласка, Божа любов, Божа милість; як Бог рятує Христом всіх, у кого душа обважніла та потемніла від гріха, тих, які не можуть вже нести тяжкості свого життя - через хворобу або з іншої причини. Як тільки Христос входить у життя людей, це життя починає іскритися радістю, новою надією, вірою не тільки в Бога, а в самого себе, в людину, в життя. І як ми викривлюємо євангельську проповідь і євангельське слово, коли ми перетворюємо своє життя в постійне шукання в собі самого темного, гріховного, недостойного ні нас, ні людей, ні Бога, під приводом, що цим ми намагаємося стати гідними нашого Наставника і Спасителя...

    Різдвяне послання патріарха Філарета 2015 року Божого

    Різдвяне послання патріарха Філарета 2015 року Божого
    РІЗДВЯНЕ ПОСЛАННЯ

    Патріарха Київського і всієї Руси-України Філарета
    Преосвященним архіпастирям, боголюбивим пастирям,
    чесному чернецтву та всім вірним Української Православної Церкви
    Київського Патріархату

    Дорогі браття і сестри!

    Христос народився! Славімо Його!

    Проповідь у 28-му неділю після П’ятидесятниці

    Проповідь у 28-му неділю після П’ятидесятниці
    Проповідь у 28-му неділю після П’ятидесятниці. Притча про званих на вечерю

    В ім’я Отця і Сина і Святого Духа.
    Сьогоднішнє євангельське читання завершується дуже страшними словами: "Багато покликаних, але мало вибраних". Господь, Який створив світ для того, щоб поділитися з ним вічною, Божественної радістю, зустрічається в цьому світі з холодним відмовою; Він закликає всіх - але вибір залежить від нас; Він усіх створив любов'ю для радості і вічного життя - але ми повинні відповісти на любов любов'ю і увійти в радість, яку нам пропонує Господь. І картина з сьогоднішнього Євангелії проста і так точно описує всі стани нашої душі, всі причини, за якими нам немає часу на Бога, до вічності немає інтересу.

    Проповідь у 27-му неділю після П’ятидесятниці

    Проповідь у 27-му неділю після П’ятидесятниці
    Неділя 27-ма після П’ятидесятниці. Зцілення згорбленою жінки

    В ім’я Отця і Сина і Святого Духа.
    Зцілення Спасителем Христом в суботній день жінки, яка вісімнадцять років була зігнута хворобою - один з багатьох прикладів подібних зцілень саме в день суботній, тобто в день, коли згідно ізраїльському закону людині не належало вчиняти ніяких справ, а належало відпочивати. Цей відпочинок був встановлений як символ того, що в сьомий день Господь спочив від Своїх справ, створивши світ. Цей день суботній, сьомий день був днем, коли людина повинна була відпочити - не просто відвернутися від роботи, яка приносила хліб, але щоб зібрати в собі нові сили життя. Таке ж встановлення було про землю - сьомий рік був роком відпочинку землі; поле, яке орали шість років, на сьомий рік не орали, давали йому відпочити, і тільки на восьмий рік, тобто в перший рік нової седмиці, його знову орали. І знову центр тяжкості цього закону в тому, щоб в цей рід зібралися нові життєві сили, як потім могли б розквітнути.

    Проповідь на 24-ту неділю по П'ятидесятниці

    Проповідь на 24-ту неділю по П'ятидесятниціОдин священик протягом довгих років молив Господа, щоб Він послав йому доброго духовного провідника, який вказав би найкоротшу та найвпевненішу дорогу до твердої віри, до Божої любові - до святості. І ось одного дня той священик у душі почув дивний голос, який кликав його до Храму. Якісь душевні відчуття підказували, що саме сьогодні Господь сповнить його довготривалу молитву і саме через це у нього виник потяг піти до Храму. Прийшовши, перед дверима Церкви він побачив убогу, босу й обідрану людину.

    - Доброго дня! - привітався він до того жебрака, подаючи йому милостиню.

    - Дякую за побажання, - відповів жебрак, - але я не пригадую, щоб у моєму житті був колись недобрий день.

    Здивований такою відповіддю, священик сказав:

    Про християнську любов і перемогу

    Про християнську любов і перемогу
    Там, де ненависть - там нема Бога, а там, де нема Бога – там нема перемоги. Хочемо до кінця перемогти? То треба любити один одного, любити так, як полюбили ті, хто віддали своє життя за свободу України. Отак треба любити.

    Патріарх Філарет

    Проповідь у 16-ту неділю після П’ятидесятниці

    Проповідь у 16-ту неділю після П’ятидесятниці
    Неділя 16-та після П’ятидесятниці. Притча про таланти
    В ім’я Отця і Сина і Святого Духа.
    Прочитана сьогодні притча про таланти - одне з цілої низки пророчих попереджень-сказань Христа про прийдешній Суд. Якщо прочитати 24-ту і 25-ту глави Євангелія від Матфея, звідки і взята сьогоднішня притча, то бачимо, що Спаситель попереджає нас про три основні небезпеки, які можуть привести нас до суду неготовими. Перша небезпека - це безтурботність, друга - малодушність, а третя - життя, яке негідне людини по нечуйності і нелюдяності.
    Безтурботність описана Христом в трьох притчах: перша - це безтурботність благодушна, весела; безтурботність, яку ми вважаємо природною. Христос каже: "Пильнуйте, бо суд, день Господній, прийде раптово, як він прийшов у дні Ноєві. Тоді люди і пили, і їли, і заміж виходили, і ні про що не думали більше ніж про землю, щоденну радість життя, а суд Господній наростав і в якийсь день вибухнув гнівом і потопом. Буде і пізніше так: дві, що мелють на жор­нах: одну буде забрано, а другу залишено, з двох, що будуть у полі, одного буде забрано, а іншого за­лишено... Ця безтурботність для нас буденна, звична, рідна, благодушна, весела, радісна у житті і ми забуваємо, що життя не така плоске, але глибоке, бездонне, що вона йде у вічність.
    Сортувати статті за: датою | популярністю | відвідуваністю | коментарями | абеткою