Слідкуйте за нами:
Розділи новин
  • Нові публікації
  • Коментують
  • ПІСНЕСПІВИ СТРАСНОЇ СЕДМИЦІ
    Збірка хорових партитур "Піснеспіви Страсної седмиці" під редакцією…
  • Великий піст 2025
    У 2025 році Великий піст розпочинається 3 березня і триватиме до…
  • Православні молитви за воїнів
    Молитва за воїнів, що йдуть на війну Владико Господи, Боже отців…
  • Неділя про блудного сина
    Неділя про блудного сина - одна з підготовчих неділь перед Великим…
  • Неділя про митаря та фарисея
    Притча про митяря і фарисея Молитва митаря Проповідь священика…
  • Популярне
    Где то косяк! Проверь правильность строки подключения. Возможно просто нет новостей за последние 30 дней.
    Опитування
    Ти святкуєш 8 липня православний День закоханих?
    так
    ні
    святкую день Валентина
    а що це за свято?
    • Хмаринка теґів
    • Календар
    • Архів
    «    Травень 2025    »
    ПнВтСрЧтПтСбНд
     
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    31
     
    Березень 2025 (2)
    Лютий 2025 (5)
    Січень 2025 (3)
    Грудень 2024 (2)
    Листопад 2024 (1)
    Жовтень 2024 (2)

    Знайшли помилку?

    Виділіть слова з помилкою і натисніть Ctrl + Enter

    РІЗДВЯНЕ ПОСЛАННЯ ЄПИСКОПА ЛЬВІВСЬКОГО І ГАЛИЦЬКОГО ФІЛАРЕТА

    РІЗДВЯНЕ ПОСЛАННЯ ЄПИСКОПА ЛЬВІВСЬКОГО І ГАЛИЦЬКОГО ФІЛАРЕТА
    РІЗДВЯНЕ ПОСЛАННЯ
    ЄПИСКОПА ЛЬВІВСЬКОГО І ГАЛИЦЬКОГО ФІЛАРЕТА
    всечесному духовенству,
    боголюбивому чернецтву і всім вірним чадам
    Львівської єпархії Української Православної Церкви


    Возлюблені у Христі!
    Дорогі отці, браття і сестри!

    Іконографія свята Покрови Божої Матері

    Іконографія свята Покрови Божої МатеріТрадиційно ікона Покрови Пресвятої Богородиці розділена на дві частини. У нижній зображено народ, що молиться у Влахернському храмі. Перед Царськими Дверима посередині зображений Роман Сладкоспівець (хоч це анахронізм, святий зображається, бо він служив у Влахернському храмі, створював акафіст до Богородиці та його пам'ять святкується у той же день). Справа бачимо Андрія Юродивого що вказує рукою на Богородицю своєму учневі Епіфанію. Зліва зображено імператора з дружиною, єпископа та інші державні мужі. За звичаєм іконописець зображав правлячу в його час верхівку - короля (інколи із родиною), високе духовенство.

    У верхньому регістрі над Царськими Дверима - Богородиця, що тримає омофор, або здіймає руки в позицію "оранта" (лат. orans — «той, що молиться»). В такому разі омофор над Нею простягають два ангели. Навколо Пречистої бачимо сонми святих - святителі, апостоли, небесне воїнство.

    Іконографія Воздвиження Чесного Хреста

    Іконографія Воздвиження Чесного ХрестаКоли матері Констянтина Великого, цариці Олені було близько 80 років (орієнтовно 326 р.), їй прийшло видіння, у якому Олені було наказано відправитись в Єрусалим шукати реліквії Страстей Христових. В Єрусалимі її зустрів патріарх Макарій, що вирішив долучитись до експедиції. Розпочалися розкопки на горі Голготі. Єврей Юда Кіріак, нащадок Никодима, вказав, що печеру слід шукати під капищем Венери. Після знищення капища, під землею була знайдена печера Гробу Господнього із цвяхами і таблицею "ІНЦІ", а неподалік неї - три хрести. Проте ніхто не знав, який із хрестів є Ісусовим. Неподалік розкопок по вулиці проходила погребальна процесія. Щоб розпізнати Правдивий Хрест, патріарх Макарій підносив до померлого по черзі кожен із хрестів і від доторку до Святого Древа мрець ожив (через що Ісусовий хрест зветься Животворчим). Почувши, що було знайдено Правдивий Хрест, велика кількість люду зійшлась до Голготи. Люди просили святителя Макарія підняти Хрест, щоб всі могли хоча б здалеку його побачити. Макарій та інші духівники високо здійняли Животворче Древо і весь народ став взивати "Господи помилуй". Важкохвора жінка, що побачили Хрест, вмить видужала. Багато людей тоді увірувало.

    Іконографія Різдва Богородиці

    Іконографія Різдва БогородиціІконографія Різдва Богородиці багато чого перейняла з Античності. Так на найбільш ранніх зразках (до 13 ст.) бачимо лише жінок, бо ж, згідно традиції дім поділявся на жіночу та чоловічу частини і чоловік не міг входити до жінки в певні періоди, як то народження дитини. Натомість, Анну оточують повитухи та жінки, що прийшли з частунками для породіллі. На іконах 15-16 можна бачити служницю, що підтримує Анну, що теж є відголоском античних сцен народження.

    На іконах, де Яким все ж присутнійвін, найчастіше, знаходиться на задньому плані - виглядає крізь віконечко іншого будинка, зазирає крізь двері. Також зустрічаються зображення, де Яким стоїть біля ложа Анни. Починаючи від 17 ст найчастіше він мальований за столом із книгою. Також традиційними елементами сцени Різдва Богородиці є стіл, на який ставлять гостинці, сцена купання новонародженої Марії (зазвичай, на передньому плані) та, зрідка, колиска. Слід зауважити, що ця сцена, з-поміж інших із празникового ряду, відрізняється найбільшою кількістю побутових елементів, які явно свідчать як про процес народження дитини, так і про інтер'єри часів написання (особливо від 2 пол. 17 ст.).
    Сортувати статті за: датою | популярністю | відвідуваністю | коментарями | абеткою