З ім'ям Маферканта пов'язаний один анекдотичний епізод, що мав місце в нашій антирелігійній літературі. Маферкант був одним з членів Синедріону і брав участь в страті Ісуса Христа. У Синедріоне він був скарбником, і саме з його рук Юда отримав гроші за зраду. Але коли після воскресіння Христа серед юдеїв піднялася тривога, Маферкант був першим з членів Синедріону, хто прибув на місце подій для розслідування. І він переконався, що воскресіння дійсно відбулося. Маферкант переконався в цьому ще і тому, що незадовго до воскресіння Ісуса Христа він був на місці цієї події і не встиг ще відійти далеко. Маферкант прибув сюди для оплати варті, яка стояла біля гробу, оскільки вона була наймана і одержувала оплату після роботи. Будучи біля самого гробу, Маферкант бачив, що могила Христа надійно охраняється. Але не встиг він відійти далеко, як був зупинений великим ударом грому і, повернувшись, ще побачив зникаюче сяйво над гробом. Він зараз же повернувся. Все це описано ним в творі «Про правителів Палестини», яке належить до цінних і правдивих джерел з історії Палестини.
З важко зрозумілих причин Маферкант фігурує у Ємеляна Ярославського (який очолював «Союз войовничих безбожників») в такому вигляді: «Про воскресіння Христа мовчить навіть такий падкий на сенсації халтурник Майферкант, званий Майоротой». Потрібна була справді найбільша винахідливість, щоб в одній невеликій згадці допустити стільки сміхотворних перекручень.
По-перше, Майферкант замість Маферканта, згадуваний Ярославським зовсім не письменник, а місто в Сірії. По-друге, ніякого Маферканта, званого «Майоротой», ніколи не було, а був Марута Мафаратський (від назви міста, в якому він жив); до речі, жив він на п'ятсот з гаком років пізніше. І, по-третє, цей Марута зовсім не був халтурником, як кваліфікував його Ярославский, а є одним з найталановитіших письменників свого часу, якого надзвичайно цінували Гете, Байрон, Гюго і інші. Його твір «Сірійське моністо» було перекладено на багато європейських мов, у тому числі і на російську. На щастя, працівники цього видавництва, як видно, не читали Ярославського. Так от, єврей Маферкант, що жив в першому столітті нашої ери, був перетворений нашими антирелігійниками в сірійця, що жив майже на півтисячі років пізніше, і при цьому без будь-якої своєї провини проголошений халтурником.
Джерело: Церква.info
З важко зрозумілих причин Маферкант фігурує у Ємеляна Ярославського (який очолював «Союз войовничих безбожників») в такому вигляді: «Про воскресіння Христа мовчить навіть такий падкий на сенсації халтурник Майферкант, званий Майоротой». Потрібна була справді найбільша винахідливість, щоб в одній невеликій згадці допустити стільки сміхотворних перекручень.
По-перше, Майферкант замість Маферканта, згадуваний Ярославським зовсім не письменник, а місто в Сірії. По-друге, ніякого Маферканта, званого «Майоротой», ніколи не було, а був Марута Мафаратський (від назви міста, в якому він жив); до речі, жив він на п'ятсот з гаком років пізніше. І, по-третє, цей Марута зовсім не був халтурником, як кваліфікував його Ярославский, а є одним з найталановитіших письменників свого часу, якого надзвичайно цінували Гете, Байрон, Гюго і інші. Його твір «Сірійське моністо» було перекладено на багато європейських мов, у тому числі і на російську. На щастя, працівники цього видавництва, як видно, не читали Ярославського. Так от, єврей Маферкант, що жив в першому столітті нашої ери, був перетворений нашими антирелігійниками в сірійця, що жив майже на півтисячі років пізніше, і при цьому без будь-якої своєї провини проголошений халтурником.
Джерело: Церква.info