ПРО ХРЕСНЕ ЗНАМЕННЯ
Ми називаємося християнами, тому що віруємо в Бога так, як навчив нас Сам Син Божий, Господь наш Icyс Христос. Icyс Христос не тільки навчив нас правильно вірувати в Бога, але й спас нас від влади гріха та вічної смерті.
Син Божий, Ісус Христос, з любові до нас, грішних, зійшов з небес і, як звичайна людина, постраждав замість нас за наші гріхи, був розіп'ятий, помер на хресті і на третій день воскрес.
Так безгрішний Син Божий хрестом Своїм (тобто страждання¬ми і смертю на хресті за гріхи всіх людей, усього світу) подолав не тільки гріх, але й саму смерть - воскрес із мертвих, і зробив хрест знаряддям Своєї перемоги над гріхом і смертю.
Як переможець смерті - воскреслий на третій день - Він спас і нас від вічної смерті. Він воскресить усіх нас, померлих, коли настане останній день світу, воскресить для радісного, вічного життя з Богом.
Хрест є знаряддя чи знамено перемоги Христової над гріхом і смертю.
Один учитель, щоб краще пояснити учням, як Ісус Христос міг хрестом Своїм подолати зло у світі, навів такий приклад:
Довгий час швейцарці боролися проти своїх ворогів - австрійців. Нарешті обидва ворожі війська зустрілися в одній долині, щоб там дати рішучий бій. Австрійські воїни, вдягнені в залізні панцирі, виставивши вперед списи, утворили щільні лави, і швейцарці, розмахуючи своїми палицями, безуспішно намагалися про¬рвати лави неприятеля. Декілька разів швейцарці кидалися вперед на ворога з надзвичайною відвагою, та щоразу відкочувалися назад. Вони були неспроможні прорвати частокіл списів.
Тоді один із швейцарських воїнів Арнольд Вінкельрід, жертвуючи собою, вибіг уперед, схопив обома руками кілька виставлених навпроти списів і дав їм устромитися собі в груди. Завдяки цьому шлях швейцарцям було відкрито, вони увірвалися в лави австрійців і здобули вирішальну й остаточну перемогу над ворогами.
Так герой Вінкельрід, пожертвувавши своїм життям, помер, але дав можливість своєму народові перемогти ворога.
Подібно до цього і Господь наш Ісус Христос страшні й нездоланні для нас списи гріха й смерті прийняв Своїми грудьми, помер на хресті, але воскрес, як переможець гріха і смерті, і цим відкрив нам шлях до вічної перемоги над злом і смертю, тобто відкрив шляхи до вічного життя.
Тепер усе залежить від нас самих: якщо ми хочемо позбутися влади зла, - гріха і вічної смерті, - то ми повинні йти за Христом, тобто вірувати у Христа, любити Його і виконувати Його святу волю, в усьому слухатися Його (жити з Христом).
Ось чому, щоб засвідчити нашу віру в Христа, Спасителя нашого, ми носимо на тілі хрест, а під час молитви зображуємо на собі правою рукою знак хреста, тобто осіняємо себе хресним знаменням (хрестимося).
Для хресного знамення ми складаємо пальці правої руки так: три пальці (великий, вказівний і середній) складаємо разом пучками рівно, а два інші (безіменний і мізинець) пригинаємо до долоні.
Складені три перші пальці разом засвідчують нашу віру в Бога Отця, Бога Сина і Бога Духа Святого, як у Єдиносущну і нероздільну Тройцю, а два пальці, пригнуті до долоні, означають, що Син Божий, після зішестя Свого на землю, будучи Богом, став людиною, тобто означають Його дві природи - Божу і Людську.
Осіняючи себе хресним знаменням, ми кладемо складені так пальці на лоб - для освячення нашого розуму, на черево (живіт) - для освячення наших внутрішніх почуттів, потім на праве і на ліве плечі - для освячення наших сил тілесних. Хресне знамення дає нам велику силу відганяти та перемагати зло і творити добро, але ми повинні пам'ятати, що хрест слід покладати правильно і неквапливо, інакше буде не зображення хреста, а звичайні помахи рукою, від чого біси тільки радіють. Недбало чинячи хресне знамення, ми показуємо свою непошану до Бога - грішимо, гріх цей називається блюзнірством.
Осіняти себе хресним знаменням, чи хреститися, слід на початку молитви, а також при наближенні до усього святого: входячи в храм, прикладаючись до хреста, до ікони тощо. Хреститися слід і в усіх важливих випадках нашого життя: в скруті, в горі, в радості тощо.
Коли ми хрестимося не під час молитви, то по думки, про себе, кажемо: "В ім'я Отця, і Сина, і Святого Духа, амінь", засвідчуючи цим нашу віру у Пресвяту Тройцю і наше бажання жити і трудитися на славу Божу.
Слово "амінь" означає: істинно, правда, хай буде так.
Ми називаємося християнами, тому що віруємо в Бога так, як навчив нас Сам Син Божий, Господь наш Icyс Христос. Icyс Христос не тільки навчив нас правильно вірувати в Бога, але й спас нас від влади гріха та вічної смерті.
Син Божий, Ісус Христос, з любові до нас, грішних, зійшов з небес і, як звичайна людина, постраждав замість нас за наші гріхи, був розіп'ятий, помер на хресті і на третій день воскрес.
Так безгрішний Син Божий хрестом Своїм (тобто страждання¬ми і смертю на хресті за гріхи всіх людей, усього світу) подолав не тільки гріх, але й саму смерть - воскрес із мертвих, і зробив хрест знаряддям Своєї перемоги над гріхом і смертю.
Як переможець смерті - воскреслий на третій день - Він спас і нас від вічної смерті. Він воскресить усіх нас, померлих, коли настане останній день світу, воскресить для радісного, вічного життя з Богом.
Хрест є знаряддя чи знамено перемоги Христової над гріхом і смертю.
Один учитель, щоб краще пояснити учням, як Ісус Христос міг хрестом Своїм подолати зло у світі, навів такий приклад:
Довгий час швейцарці боролися проти своїх ворогів - австрійців. Нарешті обидва ворожі війська зустрілися в одній долині, щоб там дати рішучий бій. Австрійські воїни, вдягнені в залізні панцирі, виставивши вперед списи, утворили щільні лави, і швейцарці, розмахуючи своїми палицями, безуспішно намагалися про¬рвати лави неприятеля. Декілька разів швейцарці кидалися вперед на ворога з надзвичайною відвагою, та щоразу відкочувалися назад. Вони були неспроможні прорвати частокіл списів.
Тоді один із швейцарських воїнів Арнольд Вінкельрід, жертвуючи собою, вибіг уперед, схопив обома руками кілька виставлених навпроти списів і дав їм устромитися собі в груди. Завдяки цьому шлях швейцарцям було відкрито, вони увірвалися в лави австрійців і здобули вирішальну й остаточну перемогу над ворогами.
Так герой Вінкельрід, пожертвувавши своїм життям, помер, але дав можливість своєму народові перемогти ворога.
Подібно до цього і Господь наш Ісус Христос страшні й нездоланні для нас списи гріха й смерті прийняв Своїми грудьми, помер на хресті, але воскрес, як переможець гріха і смерті, і цим відкрив нам шлях до вічної перемоги над злом і смертю, тобто відкрив шляхи до вічного життя.
Тепер усе залежить від нас самих: якщо ми хочемо позбутися влади зла, - гріха і вічної смерті, - то ми повинні йти за Христом, тобто вірувати у Христа, любити Його і виконувати Його святу волю, в усьому слухатися Його (жити з Христом).
Ось чому, щоб засвідчити нашу віру в Христа, Спасителя нашого, ми носимо на тілі хрест, а під час молитви зображуємо на собі правою рукою знак хреста, тобто осіняємо себе хресним знаменням (хрестимося).
Для хресного знамення ми складаємо пальці правої руки так: три пальці (великий, вказівний і середній) складаємо разом пучками рівно, а два інші (безіменний і мізинець) пригинаємо до долоні.
Складені три перші пальці разом засвідчують нашу віру в Бога Отця, Бога Сина і Бога Духа Святого, як у Єдиносущну і нероздільну Тройцю, а два пальці, пригнуті до долоні, означають, що Син Божий, після зішестя Свого на землю, будучи Богом, став людиною, тобто означають Його дві природи - Божу і Людську.
Осіняючи себе хресним знаменням, ми кладемо складені так пальці на лоб - для освячення нашого розуму, на черево (живіт) - для освячення наших внутрішніх почуттів, потім на праве і на ліве плечі - для освячення наших сил тілесних. Хресне знамення дає нам велику силу відганяти та перемагати зло і творити добро, але ми повинні пам'ятати, що хрест слід покладати правильно і неквапливо, інакше буде не зображення хреста, а звичайні помахи рукою, від чого біси тільки радіють. Недбало чинячи хресне знамення, ми показуємо свою непошану до Бога - грішимо, гріх цей називається блюзнірством.
Осіняти себе хресним знаменням, чи хреститися, слід на початку молитви, а також при наближенні до усього святого: входячи в храм, прикладаючись до хреста, до ікони тощо. Хреститися слід і в усіх важливих випадках нашого життя: в скруті, в горі, в радості тощо.
Коли ми хрестимося не під час молитви, то по думки, про себе, кажемо: "В ім'я Отця, і Сина, і Святого Духа, амінь", засвідчуючи цим нашу віру у Пресвяту Тройцю і наше бажання жити і трудитися на славу Божу.
Слово "амінь" означає: істинно, правда, хай буде так.