4. І розп'ятий був за нас при Понтії Пилаті, і страждав, і був похований.
У четвертому члені Символу віри говориться про те, що Господь Ісус Христос у часи римського правителя в Юдеї Понтія Пилата був розп'ятий на хресті за нас – людей, тобто за наші гріхи і для нашого спасіння, тому що Сам Він був безгрішним. Притому Він дійсно страждав, помер і був похований.
Страждав Спаситель, звичайно, не Божеством, Яке не страждає, а людською природою; страждав не за Свої гріхи, яких у Нього не було, а за гріхи всього людського роду. Тілом після Своєї смерті Він був похований у гробі Йосифа Аримафейського, а душею в цей час, до Свого Воскресіння, Він зійшов у пекло, і звідти вивів усіх, хто вірував у Нього, починаючи з Адама та Єви.
Пеклом називається місце, віддалене від Бога, позбавлене світла і блаженства. Там царює Сатана. Стосовно душ, слово "пекло" означає стан великої скорботи і мук.
Господь Ісус Христос, як досконала людина і Син Божий, добровільно (бо Він одним словом міг знищити усіх ворогів) приніс Себе у жертву за гріхи людей через розп'яття на хресті. Хресна страта була найганебнішою, найстрашнішою і найжорстокішою.
Вона була символом усієї злоби людської і найяскравішим виявом влади диявола. Ця страшна страта, вигадана людиною за нашіптуваннями диявола, вела людей до ненависті, злоби, жорстокості та смерті.
Спаситель, зазнавши ганебної страти на хресті, помер, але воскрес. Через хрест засяяло життя! Христос знищив головну опору диявола і перетворив хрест на вічну перемогу над злом і смертю.
Господь освятив хрест Своєю пречистою кров'ю і спасительним подвигом любові. Найбільший злочинець, який кається, не відкинутий Спасителем. З цього моменту ні страждання, ні смерть не можуть позбавити нас блаженства, якщо ми будемо з Христом Спасителем, а навпаки, це – шлях до вічної слави в Царстві Божому.
Слова у Символі віри "що страждав і був похований" сказані проти деяких єретиків, які неправдиво учили, що Господь не мучився на хресті, а страждання Його були тільки видимістю страждань і смерті.
Слова "при Понтії Пилаті" вказують на істинність історичної події страждань Христових, які відбулися саме в цей час. У години хресних страждань Спасителя "настала темрява по всій землі" (Лк 23, 44), – каже євангеліст. Про цю темряву свідчать і язичницькі письменники-історики: римський астроном Флегонт, Фалес, Юній Африкан. Один з них вигукнув: "Помер хтось з богів!" Знаменитий філософ з Афін Діонисій Ареопагіт був у той час у Єгипті, в місті Геліополі; спостерігаючи раптову пітьму, він сказав: "Чи Творець страждає, або світ руйнується". Згодом, після проповіді апостола Павла, Діонисій прийняв християнство і був першим афінським єпископом.
Слава довготерпінню Твоєму, Господи!
Хресту Твоєму поклоняємося, Владико, і святе Воскресіння Твоє славимо.
Про Воскресіння Ісуса Христа говориться у наступному, п'ятому члені Символу віри.
ЗАКОН БОЖИЙ
У четвертому члені Символу віри говориться про те, що Господь Ісус Христос у часи римського правителя в Юдеї Понтія Пилата був розп'ятий на хресті за нас – людей, тобто за наші гріхи і для нашого спасіння, тому що Сам Він був безгрішним. Притому Він дійсно страждав, помер і був похований.
Страждав Спаситель, звичайно, не Божеством, Яке не страждає, а людською природою; страждав не за Свої гріхи, яких у Нього не було, а за гріхи всього людського роду. Тілом після Своєї смерті Він був похований у гробі Йосифа Аримафейського, а душею в цей час, до Свого Воскресіння, Він зійшов у пекло, і звідти вивів усіх, хто вірував у Нього, починаючи з Адама та Єви.
Пеклом називається місце, віддалене від Бога, позбавлене світла і блаженства. Там царює Сатана. Стосовно душ, слово "пекло" означає стан великої скорботи і мук.
Господь Ісус Христос, як досконала людина і Син Божий, добровільно (бо Він одним словом міг знищити усіх ворогів) приніс Себе у жертву за гріхи людей через розп'яття на хресті. Хресна страта була найганебнішою, найстрашнішою і найжорстокішою.
Вона була символом усієї злоби людської і найяскравішим виявом влади диявола. Ця страшна страта, вигадана людиною за нашіптуваннями диявола, вела людей до ненависті, злоби, жорстокості та смерті.
Спаситель, зазнавши ганебної страти на хресті, помер, але воскрес. Через хрест засяяло життя! Христос знищив головну опору диявола і перетворив хрест на вічну перемогу над злом і смертю.
Господь освятив хрест Своєю пречистою кров'ю і спасительним подвигом любові. Найбільший злочинець, який кається, не відкинутий Спасителем. З цього моменту ні страждання, ні смерть не можуть позбавити нас блаженства, якщо ми будемо з Христом Спасителем, а навпаки, це – шлях до вічної слави в Царстві Божому.
Слова у Символі віри "що страждав і був похований" сказані проти деяких єретиків, які неправдиво учили, що Господь не мучився на хресті, а страждання Його були тільки видимістю страждань і смерті.
Слова "при Понтії Пилаті" вказують на істинність історичної події страждань Христових, які відбулися саме в цей час. У години хресних страждань Спасителя "настала темрява по всій землі" (Лк 23, 44), – каже євангеліст. Про цю темряву свідчать і язичницькі письменники-історики: римський астроном Флегонт, Фалес, Юній Африкан. Один з них вигукнув: "Помер хтось з богів!" Знаменитий філософ з Афін Діонисій Ареопагіт був у той час у Єгипті, в місті Геліополі; спостерігаючи раптову пітьму, він сказав: "Чи Творець страждає, або світ руйнується". Згодом, після проповіді апостола Павла, Діонисій прийняв християнство і був першим афінським єпископом.
Слава довготерпінню Твоєму, Господи!
Хресту Твоєму поклоняємося, Владико, і святе Воскресіння Твоє славимо.
Про Воскресіння Ісуса Христа говориться у наступному, п'ятому члені Символу віри.
ЗАКОН БОЖИЙ