
Найстрашнішим гріхом в усі часи вважалося порушення шостої заповіді – вбивство. Життя людини – дар Божий. «Бог – Той, Хто дає життя, і відбирає його». Страшним гріхом є самогубство, а також вбивство в утробі - аборт . Для жінки, яка визнає себе християнкою, штучне переривання вагітності категорично недопустиме! Окрім гріха вбивства, аборт є рівнозначним відсутності довіри до Бога, який облаштовує життя кожної людини, яка приходить в цей світ (адже каже Святе Писання, що і волос з голови людини не впаде без волі Божої). Також аборт розцінюється Церквою як спроба самогубства, адже наносить непоправну шкоду здоров’ю жінки.
city tour moscow - екскурсії по Москві

«Одного разу вночі за зволенням Божим мені довелося пережити страшне видіння. Після цього я зрозумів, що таке аборти! [...] І ось о дванадцятій ночі, промовляючи Ісусову молитву, я побачив велике поле, огороджене муром. Поле було засіяне пшеницею, паростки ледве сходили. Стоячи за муром, я запалював свічки за померлих і ставив їх на кам’яну загорожу. Ліворуч від мене була безводна, безплідна пустеля — самі скелі й кам’янисте провалля. Ця місцина безперервно трусилася від стугону, в якому зливалися тисячі жахливих криків, що роздирали серце… Страждаючи від цих криків і не розуміючи, що відбувається, я почув голос, що казав мені: «Поле, засіяне пшеницею, яка заврунилася, — це усипальниця душ померлих, котрі воскреснуть. У місці, що здригається й труситься від жахливих криків, перебувають душі дітей, убитих абортами». [… ] Аборт — це страшний гріх. Аборт — це убивство, і не лише вбивство, а вбивство дуже тяжке, тому що вбивають нехрещених дітей» (старець Паїсій Святогорець).
Як ми знаємо, душа ніколи не помирає, вона живе вічно, і душа вбитої в утробі дитини рано чи пізно зустрінеться з душами своїх убивць. Чому убивць, а не убивці? У нас прийнято відповідальність за аборт покладати на матір, забуваючи про батька, який часто є причиною, прямо або опосередковано, акту дітовбивства. Чоловіки, які заохочують до аборту або ж примушують до нього, стають так само винними, а то й більше, за своїх дружин. Ті ж мужчини, котрі, легковажно входячи у близькі стосунки з жінками, скоюють гріх розпусти, навіть часто не знаючи того, стають винуватцями здійснюваних абортів, виявляються причетними і до дітовбивства. І скільки таких легковажних “гулящих” мужчин, не знаючи того, носять на своїй душі кров вбитих немовлят. Вони будуть дуже здивовані на Страшному Суді, дізнавшись, що мають на душі ще й гріх убивства. Забуваємо і про лікаря, який є виконавцем злочину. В клятві Гіппократа є слова: «Жодній жінці я не дам абортивного засобу». В тексті присяги радянського лікаря цього пункту не було, нема його і в сучасній клятві лікаря України.

Щодо абортів «за медичними показаннями». Відомі випадки, коли жінки відмовлялися робити «чистку», тобто аборт, навіть коли було зафіксовано смерть плоду в утробі. Є історія матушки одного священика з Росії, в якої лікар зафіксував смерть плоду. За церковними правилами, якщо дружина священика робить аборт, він повинен відмовитися від дружини, або від сану. За порадою старців, жінка щодня пила святу воду і хрестила плід. Через десять днів лікар з подивом зазначив, що плід ожив, але все одно наполягав на аборті, тому що дитина вже не народиться здоровою, а пологи будуть важкі, патологічні. Матушка відмовилась. Коли прийшов час пологів, вони були найлегші з усіх, а дитина народилася здоровою. «Бо той, хто надіється на Бога, не загине, і той, хто покладається на Нього, не осоромиться».

При підготовці статті використано матеріали сайту hram.lviv.ua, брошури “Не вбивай мене, мамо» та книги протоієрея Іллі Шугаєва «Шлюб, сім’я, діти…»
Уривок з книги Юлії Вознесенської «Мої посмертні пригоди»:
«А от те, що чекало мене на наступному митарстві, мені страшно згадувати досьогодні.
- Попереду митарство вбивства, - оголосив Янгол.
- Проминемо, - запевнила я його, окрилена минулими успіхами. – Їй-бо, нікого в житті не вбивала, не рахуючи мух та комарів.
- Можуть і мух занести на твій рахунок, не жартуй з цим: бувало й таке, - звів брови Дід. – За нею справді нічого нема? – запитав він Янгола.
- Є! – коротко відповів Хранитель.
Дід подивився на мене з докором і взявся правої рукою за свій хрест.
Назустріч нам вже випливала чергова зловонна хмара. Біси з похмурими кривими усмішками були виряджені в карикатурні хірургічні халати та закривавлені фартухи.
- Звинувачується у вбивстві сина Олександра та двох дочок, Тетяни та Анастасії! – урочисто оголосив головний біс і підняв закривавлені лапи.
- Що за маячня! – закричала я. – У мене ніколи не було дітей!
Я не стала їм пояснювати, що вісімнадцятирічною завагітніла від такого ж шмаркатого коханця, зробила аборт, і відтоді вже не могла мати дітей.
- Олександра ми тобі зараз представимо, а Тетяна з Анастасією мали з’явитися за задумом твого Господаря, проте ти розпорядилася по-своєму.
Біси в закривавлених халатах вирвали мене з рук Янгола та Діда і потягли кудись туманними коридорами, глузливо примовляючи: «Зараз синочка побачиш, любляча матусю! Ото зрадієш!»
Ми опинились у великій залі з кахельними стінами та круглим бетонним басейном посередині. З нього підіймалася пара й виходив солодкуватий нудотний запах. Я не можу й не буду описувати той жах, що відкрився моїм очам, коли біси підтягли мене до краю басейна і примусили зазирнути всередину.
Коли я прийшла до тями, побачила над собою обличчя Діда. Хранитель мовчки стояв поруч.
- Доведеться ще потерпіти, Аннушко, - прошепотів Дід.
Так, це ще був не кінець.
- Дозвольте запросити вас, мадам, на перегляд вашого життя, яке могло би бути! – глузливо промовив біс і махнув закривавленою лапою.
Перед нами виник білий екран, а на ньому – гарний старовинний будинок на Ізмайлівському проспекті в Петербурзі. Колись це був Кадетський корпус, в якому вчився Лермонтов, а за радянської влади в ньому відкрили пологовий будинок з абортарієм. Зображення наблизилось, і я побачила молоденьку перелякану жінку, майже дівчинку, що притискалася до трохи старшої жінки. Так, пам’ятаю, мама проводжала мене на аборт. Того разу я опанувала себе, рішуче піднялася по сходах і ввійшла в широко відчинені двері.
Але в цьому фільмі все було зовсім не так. «Я не буду вбивати свою дитину!» - вигукнула дівчина, котрою була я, і побігла геть від страшної будівлі. Мама, голосячи і плачучи, бігла за мною: «Ти погубиш своє життя! Опам’ятайся, донечко! Трохи потерпіти – і ти вільна…» - але я вперто йшла геть.
І ось на екрані потяглося зовсім інше життя. Я народила хлопчика. Назвала його Олександром. Мій безвідповідальний коханець зрадів йому і взявся за розум. Ми одружились, закінчили обидва педагогічний інститут і поїхали за розподілом викладати в провінційній школі-інтернаті. В якомусь тихому містечку на березі річки у нас був затишний будинок з садом і городом, з котом і собакою. Ми жили спокійно і щасливо, в нас народилося ще двоє дівчат, Тетянка та Настуня. Син Сашко виріс, увірував в Бога і став священиком, отцем Олександром. В цьому іншому житті мама жила з нами і няньчила спочатку моїх дітей, а згодом і онуків: Сашко одружився з милою спокійною дівчиною, в них з’явилося четверо дітей, два хлопчики та дві дівчинки. Поступово ми всі, включно з мамою, стали віруючими під впливом Сашеньки. Мама була здорова.
Фільм зупинився на кадрі, де вся сім’я п’є вечірній чай за великим круглим столом, а за нами на стіні висить відривний календар, і на ньому дата: 21 липня 1990 року – день моєї смерті в реальному житті.
- Далі не буде! – знущаючись, оголосив біс. Якби в моїх напівпрозорих грудях билось живе серце, воно би розірвалося від відчаю і безнадійного жалю за загубленим життям, вірніше – за багатьма життями. О Господи, і це називалось «трохи потерпіти і стати вільною»!
- Вона достатньо покарана, - сказав Хранитель. – Ти бачиш її сльози.
- Пекло сльозам не вірить! – засміявся біс. – Та й плаче вона через себе, сама себе жаліє, біднесеньку…
- Неправда, - заступився Дід, - вона все життя розкаювалась у вчиненому.
- Вона – розкаювалась?! Це коли ж і в якій церкві?
- Розкаювалась, - підтвердив Хранитель. – Дивись, бісе! – Хранитель махнув рукою, і знову перед нами з’явився екран. Я впізнала дитячий садок недалеко від будинку, де ми жили з Георгієм. На майданчику жваво гралися дітки, а за огорожею, в тіні кущів, стояла я, таємно спостерігаючи за ними і тихо плачучи безнадійними сльозами…»
Юлия Вознесенская
«Мои посмертне приключения»
«Мои посмертне приключения»
Переклад українською: Оля Титова, Православний молодіжний веб-портал hram.lviv.ua