
Бог кличе до існування. Жодна людина не може вирішувати, може інша особа продовжувати свою життєву мандрівку чи не може. Кожне людське життя має в Божому задумі окреме покликання, яке ніколи не є ізольованим, а має значення також для інших людей. Це ясно видно на прикладі Марії з Назарету та її місії. Траплється, що очікування новонародженого суперечить іншим інтересам. Що робити тоді? Чи можна виправдати аборт? Ні. Вартість життя перевищує будь-які цінності, які входять з ним у конфлікт. Але жінку, яка робить аборт, слід осуджувати з обережністю і справедливістю. Її провина має бути справедливо поділена з усіма тими, зо стоять за кулісами цієї драми. Хоч незмінним залишається факт убивства невинної беззахисної людини.
Суспільство без аборту. Суспільство не повинно мирно співіснувати ні з абортом, ні з будь-якою іншою образою людського життя. Не можна робити вигляд, що проблеми не існує чи миритися з нею, як з неминучістю. Суспільство тоді стає справді людяним, коли глибоко, пристрасно шанує людське життя. Культура життя зростає передусім у саді сумління та виявляється у законодавстві. "Спільне добро", про яке має дбати держава, повинно включати визнання і юридичну охорону людських справ.
Юридична охорона зародка. У наш час маємо достатньо наукових знань, аби стверджувати, що людське життя починається в момент запліднення і що зародок є особою, а не частиною тіла матері, якою вона може розпоряджатися на власний розсуд. Юридичний порядок має охороняти людські права, і серед них те, що основою всіх прав - життя, яким ніхто, ні окрема людина, ні суспільна влада не можуть розпоряджатися свавільно. Безумовну пошану до "життя ще не народженого" треба вписати поміж закони, а ще раніше - у сумління людей. Свобода робити аборт - фальшива свобода. Між життям і свободою існує необхідний зв'язок, вони не можуть існувати одне без одного.
Автор: Артем КАРВАЦЬКИЙ