Увійти за допомогою:
Слідкуйте за нами:
Розділи новин
  • Нові публікації
  • Коментують
  • ЦЕРКОВНІ ЧАСИ НА СВЯТУ ПАСХУ
    Читаються весь Світлий тиждень замість ранішніх і вечірніх молитов. …
  • Воскресіння Христове
    Воскресіння Ісуса Христа: хроніка подій Про Свято Воскресіння…
  • Пасхальне послання Предстоятеля Православної Церкви України митрополита Епіфанія
    Христос Воскрес! Ці короткі слова звичного зараз для нас…
  • Благовіщення Пресвятої Владичиці нашої Богородиці і Приснодіви Марії
    Історія Благовіщення Пресвятої Діви Марії Про свято Благовіщення…
  • Неділя 2-га Великого посту
    Євангельське читання Проповідь патріарха Філарета Проповідь…
  • Популярне
    Где то косяк! Проверь правильность строки подключения. Возможно просто нет новостей за последние 30 дней.
    Опитування
    Коли Ти святкуєш Жіночий день?
    у Неділю жінок-мироносиць
    8 березня
    • Хмаринка теґів
    • Календар
    • Архів
    «    Червень 2019    »
    ПнВтСрЧтПтСбНд
     
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    Квітень 2019 (4)
    Березень 2019 (2)
    Грудень 2018 (2)
    Листопад 2018 (1)
    Жовтень 2018 (1)
    Серпень 2018 (1)

    Знайшли помилку?

    Виділіть слова з помилкою і натисніть Ctrl + Enter

    Час як один із аспектів існування створеного буття (ч.1)

    Час як один із аспектів існування створеного буття (ч.1)
    Вступ: таємниця часу - найглибша проблема пізнання людства

    Єдина причина існування Всесвіту - всемогутній Бог, і тільки через Його одкровення можна дізнатися, як Він все створив.

    Найважливіше, що ми дізнаємося з Одкровення є те, що Всесвіт існував не завжди. Всесвіт має початок. Бог створив світ видимий і невидимий, і Він створив його "з нічого". Книга Буття починається зі слів: "На початку створив Бог небо і землю" (Бут. 1,1). Ці слова означають те, що Бог створив і час. Навіть час має початок. Наша обмежена рамками часу свідомість не в змозі уявити щось з існуючого "до" початку часу, хоча це необхідний компонент уявлень про Всемогутнього Бога. Перед нами стоїть проблема онтологічної незбагненності світу, яка зумовлена незбагненністю сутності Творця, бо Бог сам є буття.

    До числа найглибших проблем пізнання відносяться загадка простору і таємниця часу. На відміну від простору, який представляється нам, відчутно реальним, час здається примарою, яка зникає при найменшій спробі дотику. Блаженний Августин писав: "Що ж таке час? Поки мене про це ніхто не питає, я розумію, ніскільки не вагаючись; але як тільки хочу дати відповідь про це, я заходжу в глухий кут".

    У цій праці ми розглянемо проблему часу з точки зору античної традиції і з точки зору християнських мислителів, що грунтується на святоотцівському світогляді, що розглядають проблему часу як проблему походження світу, "бо, - як каже Максим Сповідник, - час від створення неба і землі обчислюється".

    На початку (Бут. 1,1)

    Час як один із аспектів існування створеного буття (ч.1)Акт творіння породжує час. "Часу не було б, якби не було творіння", - пише блаженний Августин. Бог творить світ не в часі, але разом з часом, тому що не можна мислити його творіння як виникнення, адже виникнення припускає виникнення одного з іншого, тимчасовий процес зміни одного стану буття іншим.

    У першому вірші Біблії розкривається глибокий і фундаментальний факт з усіх, які коли-небудь зароджувались в людини або передавалися людині. "На початку створив Бог небо і землю" (Бут. 1,1). Єврейське слово "beresit" може розумітися не як абстрактне "спочатку", а як вказівка ​​на якийсь первинний створений Богом "субстрат буття". "Суб'єкт цієї невичерпного за задумом заяви - Бог. Об'єкт - Всесвіт, тобто простір і матерія в рамках часу. Дія суб'єкта по відношенню до об'єкта - "створив". Це завершена, а не триваюча дія. Бог не створює Всесвіт весь час. Він створив його раз і назавжди, на початку.

    Першу мить часу неможливо пізнати, навіть якщо примітивно визначити мить як точку в часі. "Перша мить - неподільна, її навіть не можна назвати нескінченно короткою, воно - поза часовим виміром: це - момент-грань, а, отже, стоїть поза тривалістю". На думку Василія Великого: "Початок є щось, що не складається з частин і не протяжне. Початок часу ще не час, і навіть і не найменша частина часу".

    Підводячи підсумок, можна сказати, що "початок", про який тут йде мова, є перша мить, в якій виникає світ духовний і матеріальний. Ця мить вважається початком часу Всесвіту, але й саме по собі для думки мить невловима. Сам принцип початку, сам початок, залишаються таємничими і раціонально незрозумілими.
    Далі буде...

    Мояренко Андрій

    Православний молодіжний веб-портал hram.lviv.ua
    Сподобалося? Розкажи друзям:
    • Коментарі (0)
    • Вконтакті
    • Facebook
    • Довідка
    Бажаєте висловитися?

    Рекомендуємо Вам авторизуватися, в цьому випадку ви зможете підписатися на коментарі до статей і бачити інформацію, приховану від анонімних відвідувачів.

    Без реєстрації на сайті, ви можете залишати коментарі через спеціальні плагіни.
    Вкладка Коментарі - стандартна форма сайту Hram.Lviv.UA
    Вкладка ВКонтакті - дозволяє опублікувати відгук через vk.com
    Вкладка Facebook - дозволяє опублікувати відгук через Facebook.com