Увійти за допомогою:
Слідкуйте за нами:
Розділи новин
  • Нові публікації
  • Коментують
  • Біблія українською для твого Android-смарфону
    Завантажуй додаток Біблія на Google Play :) Мова: українська …
  • АллатРа - обережно! секта!
    Протягом останніх років в Україні виникла і почала поширювати свою…
  • Як молитися за померлу людину в перші дні після смерті?
    Коли тіло померлого обмиють, зодягнуть, то відразу ж читають канон,…
  • Анонс: православний табір-рафтінг "Соколині гори 2018"
    Здійсни подорож унікальним маршрутом і відкрий красу Рівненщини,…
  • Популярне
  • АллатРа - обережно! секта!
    Протягом останніх років в Україні виникла і почала поширювати свою…
  • Біблія українською для твого Android-смарфону
    Завантажуй додаток Біблія на Google Play :) Мова: українська …
  • Опитування
    Скільки Вам років?
    до 13
    14-17
    18-23
    24-29
    30-39
    40-50
    більше 50
    • Хмаринка теґів
    • Календар
    • Архів
    «    Серпень 2018    »
    ПнВтСрЧтПтСбНд
     
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    31
     
    Липень 2018 (3)
    Червень 2018 (1)
    Травень 2018 (1)
    Квітень 2018 (2)
    Лютий 2018 (3)
    Січень 2018 (1)

    Знайшли помилку?

    Виділіть слова з помилкою і натисніть Ctrl + Enter

    Іконографія Неділі всіх святих

    Ікона "Собор Всіх Святих"


    Іконографія Неділі всіх святих
    "Святі" фрагмент ікони"Страшний Суд", 16 ст., Долина


    В українському іконописі сцена поклоніння всіх святих трактувалась згідно Об'явлення, тому найчастіше зображались лише у складі Страшного Суду. Святі тут згруповані за рангами (праотці, святителі, пустельники, мучениці і т.д.).
    Іконографія Неділі всіх святих
    "Святі" фрагмент ікони"Страшний Суд", 2 пол. 16, с. Вовче

    Окремий сюжет, де зображено десятки, а то й сотні святих, зовсім не характерний нашій традиції, на противагу російській, де одним із завдань іконописця було помістити на одній іконі як можна більше персонажів, дарма що вони виходили зовсім мініатюрними і не придатними для сприймання. Починаючи з останньої чверті 17 ст. така композиція з'являється і в українському іконописі, але у більш символістичному сприйнятті, без прагнення перелічити всіх святих поіменно. На основі такої композиції утворились ікони із зображенням місцевих святих - Отців Києво-Печерської лаври, Святих Волинської землі і т. д.
    Іконографія Неділі всіх святих
    18 ст, Києво-Печерська лавра

    Повертаючись до класичної схеми, що походить зі Страшного Суду, слід згадати про цікаве зображання моління святих у притворі Троїцької Надбрамної церкви. Як звично, вони розміщені у групи, проте під їх ногами бачимо алегоричні зображення тварин, що відповідають рангам святих. Наприклад, під рангом преподобних отців - могутніх і непохитних християн - мальовано слона.
    Іконографія Неділі всіх святих
    "Апостоли", розписи притвору Троїцької Надбрамної церкви, м. Київ, 1 пол. 18 ст.

    У іншому храмі Києво-Печерської лаври, церкві Всіх Святих, даний сюжет зображено у зовсім несподіваній формі. Замість розміщення в намісному ряді іконостаса, храмовий образ утворюється у молільному ряді. Так, замість звичних нам дванадцяти апостолів і Христа посередині, бачимо шість рангів святих, а на середньому образі - дванадцять рангів Сил Небесних із Михаїлом по центрі. А вже над ним - Новозавітня Трійця. Певним чином це перегукується із католицькою традицією розміщувати храмовий образ на центральному місці.
    Іконографія Неділі всіх святих
    "Богородиця і святі діви", стінопис притвору Троїцької Надбрамної церкви, м. Київ, 1 пол. 18 ст.


    Іконографія Неділі всіх святих
    "Праотці" стінопис притвору Троїцької Надбрамної церкви, м. Київ. 1 пол 18 ст.


    Іконографія Неділі всіх святих
    Молільний та пророчий ряди іконостасу храму Всіх Святих, Києво-Печерська лавра, м. Київ, 18 ст.


    Іконографія Неділі всіх святих
    "Небесне Воїнство" - центральна частина стінопису "Собор всіх святих" перед Михайлівським Золотоверхим монастирем, м. Київ


    За матеріалами Михайла Скопа
    Сподобалося? Розкажи друзям:
    • Коментарі (0)
    • Вконтакті
    • Facebook
    • Довідка
    Бажаєте висловитися?

    Рекомендуємо Вам авторизуватися, в цьому випадку ви зможете підписатися на коментарі до статей і бачити інформацію, приховану від анонімних відвідувачів.

    Без реєстрації на сайті, ви можете залишати коментарі через спеціальні плагіни.
    Вкладка Коментарі - стандартна форма сайту Hram.Lviv.UA
    Вкладка ВКонтакті - дозволяє опублікувати відгук через vk.com
    Вкладка Facebook - дозволяє опублікувати відгук через Facebook.com