магазин церковних товарів - широкий вибір церковних товарів за найкращою ціною
Вхід Господній до Єрусалиму (шостий тиждень Великого посту)
Подія описана у всіх чотирьох Євангеліях. Євангеліє від Матфея (21:1-11):
А коли вони наблизились до Єрусалиму, і прийшли до Вітфагії, до гори до Оливної, тоді Ісус вислав двох учнів,
до них, кажучи: Ідіть у село, яке перед вами, і знайдете зараз ослицю прив'язану та з нею осля; відв'яжіть, і Мені приведіть їх.
А як хто вам що скаже, відкажіть, що їх потребує Господь, і він зараз пошле їх.
А це сталось, щоб справдилось те, що сказав був пророк, промовляючи:
Скажіте Сіонській доньці: Ось до тебе йде Цар твій! Він покірливий, і всів на осла, на осля, під'яремної сина.
А учні пішли та й зробили, як звелів їм Ісус.
Вони привели до Ісуса ослицю й осля, і одежу поклали на них, і Він сів на них.
І багато народу стелили одежу свою по дорозі, інші ж різали віття з дерев і стелили дорогою.
А народ, що йшов перед Ним і позаду, викрикував, кажучи: Осанна Сину Давидовому! Благословенний, хто йде у Господнє Ім'я! Осанна на висоті!
А коли увійшов Він до Єрусалиму, то здвигнулося ціле місто, питаючи: Хто це такий?
А народ говорив: Це Пророк, Ісус із Назарету Галілейського!
В'їзд в Єрусалим. Середина XVI ст. Україна
Давні юдеї вірили, що Месія прийде до них на Пасху і врятує від завойовників. В Єрусалимі саме ходили чутки про чудеса, які здійснив Ісус, і, зокрема, про воскресіння Лазаря, тож не дивно, що Його масово і урочисто зустріли на вході до міста. Щоб показати, що Він несе мир, а не війну, Христос в'їхав у місто на ослі, бо ж за східним звичаєм, в'їзд на цій тварині означав прихід з миром, а на коні - з наміром війни.
В'їзд до Єрусалиму. З іконостасу Успенського собору Києво-Печерської лаври, 18 ст
В'їзд в Єрусалим в українському іконописі - вкрай цікавий сюжет. Так класична візантійська композиція збагачена багатьма індивідуальними рисами, що дають змогу побачити частинку життя певного регіону.
Вхід в Єрусалим, поч 16, Галичина
Перш за все, увагу привертає архітектура - попри певну стилізацію, практично завжди (до 19 ст.) можна бачити вигляд міста, в якому працював художник, або для якого малювалась ця ікона. Яскравий приклад - вигляд Львова 17 ст, на образі з храму св. Параскеви у Львові. Бачимо як ратушу, так і оборонні споруди та знамениті львівські дзвіниці. Також, цікавим є схожа архітектура на двох представлених іконах 17 ст. Очевидним є авторство різних людей і з певним проміжком часу, але окремі архітектурні елементи мало не ідентичні, а значить - малювалось одне місто.
В'їзд в Єрусалим, іконостас ц. Св. Параскеви, м. Львів. Львівський цех, Ф. Сенькович, В. Петрахнович, поч 17 ст.
Великий інтерес викликають жителі міста. Діти, жінки, багатії та простий люд зображені такими, якими вони були в епоху художника, даруючи нам повне уявлення про їх моду, та в певній мірі, про етнічну приналежність, бо ясна річ, малювались не давні євреї, а сучасники художника. На чолі містян майже завжди бачимо сивобородого можновладця у розкішних шатах.
Вхід в Єрусалим, поч 17, Галичина
Зрештою, варто звернути увагу на цікаві спроби зобразити пальму, не характерну для нашого регіону.
Вхід в Єрусалим, поч 17. Завадка
Вхід в Єрусалим, середина 17, Галичина
Вхід в Єрусалим, стінопис к.Святої Трійці, м. Люблін, Польща. 1418р. Майстер Андрій і учні
Вхід в Єрусалим. іконостас із с. Стара Скварява, поч 16 ст. Перемишська школа іконопису
Михайло Скоп, Православний молодіжний веб-портал hram.lviv.ua