Відповідаємо:
Для пояснення таємниці Святої Тройці святитель Ігнатій (Брянчанінов) вказував на людську душу, яка є Образом Божим: «Розум наш - образ Отця; слово наше (виголошене слово ми звичайно називаємо думкою) - образ Сина; дух (тобто - моральна сила людини) - образ Святого Духа. Як у Тройці-Бозі три Особи незлитно і нероздільно складають одну Божественну Істоту, так у тройці-людині три особи складають одну істоту, не змішуючись між собою, не зливаючись в одну особу, не розділяючись на три істоти. Розум наш народив і не перестає народжувати думку, думка, народившись, не перестає знову народжуватися і разом з тим перебуває народженою, потаємно в розумі. Розум без думки існувати не може, і думка - без розуму. Початок одного неодмінно є і початок іншої; існування розуму є неодмінне існування думки. Аналогічно наш дух виходить від розуму і сприяє думці. Тому кожна думка має свій дух, кожний образ думок має свій окремий дух, всяка книга має свій власний дух . Не може думка бути без духу, існування однієї неодмінно супроводжує існуванням іншої. В існуванні того й іншого є існування розуму».
Переклав на українську
студент ЛПБА УПЦ КП
Андрушкевич Андрій
Журнал «Фома»
Православний молодіжний веб-портал hram.lviv.ua
Для пояснення таємниці Святої Тройці святитель Ігнатій (Брянчанінов) вказував на людську душу, яка є Образом Божим: «Розум наш - образ Отця; слово наше (виголошене слово ми звичайно називаємо думкою) - образ Сина; дух (тобто - моральна сила людини) - образ Святого Духа. Як у Тройці-Бозі три Особи незлитно і нероздільно складають одну Божественну Істоту, так у тройці-людині три особи складають одну істоту, не змішуючись між собою, не зливаючись в одну особу, не розділяючись на три істоти. Розум наш народив і не перестає народжувати думку, думка, народившись, не перестає знову народжуватися і разом з тим перебуває народженою, потаємно в розумі. Розум без думки існувати не може, і думка - без розуму. Початок одного неодмінно є і початок іншої; існування розуму є неодмінне існування думки. Аналогічно наш дух виходить від розуму і сприяє думці. Тому кожна думка має свій дух, кожний образ думок має свій окремий дух, всяка книга має свій власний дух . Не може думка бути без духу, існування однієї неодмінно супроводжує існуванням іншої. В існуванні того й іншого є існування розуму».
Переклав на українську
студент ЛПБА УПЦ КП
Андрушкевич Андрій
Журнал «Фома»
Православний молодіжний веб-портал hram.lviv.ua