Усього створіння, Створителю, що у своїй власті установив часи й літа, - благослови, Господи, вінець діла Твоєї доброти"(Тропар).
Наш візантійсько-український обряд це прецінна спадщина і скарб Православної Церкви й нашого народу. Він відзначається сивою давниною, глибоким змістом, великою містикою і символікою та величавими богослужбовими церемоніями. Його творили найкращі сини Східної Церкви різних країн, часів і народів. Він освячений молитвами і кров'ю мучеників. Найкращим виявом і нерозлучною частиною нашого обряду є літургійний рік. Тут маємо нагоду розважати й наново переживати ряд світлих таємниць з життя Ісуса Христа і Пресвятої Діви Марії. Тут стають перед нами геройські подвиги святих, мучеників та праведних душ. Тут є і дні святого смутку, плачу за гріхи, посту й покути. Літургійний рік можна називати і роком церковним, бо в ньому замикається церковний календар. Початок його не співпадає з роком цивільним, але починається 1 вересня за ст. ст. (14 вересня за новим стилем). Отці Першого Вселенського Собору у Нікеї 325 року прийняли цей день як початок церковного року і ця постанова зберігається і сьогодні у нашій Православній Церкві, навідміну од Католицької, яка початком літургійного року бере початок адвенту (різдвяного посту). Немає достовірної інформації коли початок церк. року став святом, але воно вже існувало у VIII столітті. Центральне місце літургійного року займає наш Божественний Спаситель. Наступною у справі відкуплення по Христі є Богоматір. Про це свідчать різні Богородичні свята. Далі навколо них обертаються і всі святі Старого і Нового Заповітів. Літургійний рік є великою духовною книгою, яка вчить нас правильного життя у Христі. Це наш провідник у житті й учитель Божої любові. Літургійний рік - це вічно жививй і діяльний Христос. Події цього року не повинні залишатися для нас виключно минувщиною, ми повинні їх щоразу переживати наново, наче б ми є живи свідками, ба, навіть учасниками тих дійств. Літургійний рік - це свята Євангелія в практиці. Святі своєю святістю постійно пригадують нам наш обов'язок бути святими, бо це починається для нас від нашого Хрещення. Святі вчать, що святість доступна усім людям, незалежно від стану чи часу. Літургійний рік можна порівняти з іконостасом, який ставить перед нашими очима історію відкуплення людського роду. Отже, стараємось, щоб ми не були німими, а живими свідками й активними учасниками святих подій нашого церковного року.
Наш візантійсько-український обряд це прецінна спадщина і скарб Православної Церкви й нашого народу. Він відзначається сивою давниною, глибоким змістом, великою містикою і символікою та величавими богослужбовими церемоніями. Його творили найкращі сини Східної Церкви різних країн, часів і народів. Він освячений молитвами і кров'ю мучеників. Найкращим виявом і нерозлучною частиною нашого обряду є літургійний рік. Тут маємо нагоду розважати й наново переживати ряд світлих таємниць з життя Ісуса Христа і Пресвятої Діви Марії. Тут стають перед нами геройські подвиги святих, мучеників та праведних душ. Тут є і дні святого смутку, плачу за гріхи, посту й покути. Літургійний рік можна називати і роком церковним, бо в ньому замикається церковний календар. Початок його не співпадає з роком цивільним, але починається 1 вересня за ст. ст. (14 вересня за новим стилем). Отці Першого Вселенського Собору у Нікеї 325 року прийняли цей день як початок церковного року і ця постанова зберігається і сьогодні у нашій Православній Церкві, навідміну од Католицької, яка початком літургійного року бере початок адвенту (різдвяного посту). Немає достовірної інформації коли початок церк. року став святом, але воно вже існувало у VIII столітті. Центральне місце літургійного року займає наш Божественний Спаситель. Наступною у справі відкуплення по Христі є Богоматір. Про це свідчать різні Богородичні свята. Далі навколо них обертаються і всі святі Старого і Нового Заповітів. Літургійний рік є великою духовною книгою, яка вчить нас правильного життя у Христі. Це наш провідник у житті й учитель Божої любові. Літургійний рік - це вічно жививй і діяльний Христос. Події цього року не повинні залишатися для нас виключно минувщиною, ми повинні їх щоразу переживати наново, наче б ми є живи свідками, ба, навіть учасниками тих дійств. Літургійний рік - це свята Євангелія в практиці. Святі своєю святістю постійно пригадують нам наш обов'язок бути святими, бо це починається для нас від нашого Хрещення. Святі вчать, що святість доступна усім людям, незалежно від стану чи часу. Літургійний рік можна порівняти з іконостасом, який ставить перед нашими очима історію відкуплення людського роду. Отже, стараємось, щоб ми не були німими, а живими свідками й активними учасниками святих подій нашого церковного року.