Слідкуйте за нами:
Розділи новин
  • Нові публікації
  • Коментують
  • Про Пилипівку (Різдвяний піст)
    Починається Різдвяний Піст: як правильно постувати? Початок…
  • Про святкування Хелловіну
    Більшість бравих шанувальників цього «не святого свята» навіть не…
  • Проповідь у 23-ту неділю після П’ятидесятниці
    Неділя 23-тя після П’ятидесятниці. Зцілення гадаринського…
  • Воздвиження Чесного і Животворчого Хреста Господнього
    Історія свята Воздвиження Хреста Господнього Особливості…
  • МОЛИТВИ ПРО УСПІШНЕ НАВЧАННЯ ТА САМОСТІЙНЕ ЖИТТЯ ДИТИНИ
    - МОЛИТВА ПЕРЕД ПОЧАТКОМ НАВЧАННЯ ДИТИНИ - МОЛИТВА ЗА ДІТЕЙ, ЩО…
  • Популярне
  • Про святкування Хелловіну
    Більшість бравих шанувальників цього «не святого свята» навіть не…
  • Проповідь у 23-ту неділю після П’ятидесятниці
    Неділя 23-тя після П’ятидесятниці. Зцілення гадаринського…
  • Про Пилипівку (Різдвяний піст)
    Починається Різдвяний Піст: як правильно постувати? Початок…
  • Опитування
    Коли Ти святкуєш Жіночий день?
    у Неділю жінок-мироносиць
    8 березня
    • Хмаринка теґів
    • Календар
    • Архів
    «    Листопад 2024    »
    ПнВтСрЧтПтСбНд
     
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
     
    Листопад 2024 (1)
    Жовтень 2024 (2)
    Вересень 2024 (2)
    Червень 2024 (1)
    Травень 2024 (4)
    Березень 2024 (1)

    Знайшли помилку?

    Виділіть слова з помилкою і натисніть Ctrl + Enter

    Про духовні причини Голодомору 1932-1933

    Про духовні причини Голодомору 1932-1933
    У Священному Писанні є чимало свідчень про голод. У книзі Неємії ми знаходимо таке твердження: «І хліб з неба Ти давав їм у голод їх...» (Неєм. 9,15).

    У книзі притч Соломонових є інше вислів: «Не допустить Господь терпіти голод душі праведного, надбання ж нечестивих вивергне»(Пр.10,3). «І не радива душа буде терпіти голод»(Пр.19,15). Голод, як явище у Священному Писанні є страшним катаклізмом. Дуже часто він згадується в Біблії у контексті кари Божої: «Мечем і голодом винищить їх Господь», -знаходимо ми суворий вислів у книзі Об’явлення святого апостола Іоанна Богослова. Невже Господь був такий немилосердний і до нашого народу, що послав аж три голодомори на нашу землю? Завжди треба застерігати себе від такого запитання і принаймні у цьому контексті треба думати завжди онтологічно.

    За ці дні від істориків, експертів та дослідників голодоморів ми чули різні причини щодо голоду в Україні 1932-33 рр. - це перш за все, свідоме винищення нашого народу комуно-більшовицькою системою, організація продовольчої політики, неврожай, хоча насправді в ті роки українське село дало достатньо пшениці, щоб не голодувати. Серед цих багатьох земних причин не називається чи не найголовніше - духовний катаклізм тих років.

    Напевно кожен із нас не раз у кінохроніках бачив, як із православного храму виносять ікони, інше начиння. Біля нього розпалене вогнище і все це кидається у вогонь. Поруч духовий оркестр грає жартівливу музику і навколо цього сатанинського вогню танцюють всі. Ця картина 20-х років повторювалась з року в рік аж до часів індустріалізації і колективізації. Один священик писав: «Селянство в часи НЕПу зовсім збайдужіло. ОГПУ переважно арештовувало в той час інтелегенцію і священиків. Селянин до цього діла ніякого не мав і тільки спостерігав з боку». Одна очевидиця також згадувала, як голодного 1933 року вона, будучи дівчиною, прийшла разом з мамою на Великдень до храму. В ньому зібралося небагато побожних жителів села, всі майже вимерли. Священик у ризах став до престолу, для того щоб почати звершувати пасхальне богослужіння і тут до храму вдерлися молодики-комсомольці. Вони зайшли з галасом до вівтаря, здерли зі священика ризи, виволокли його майже голого у сорочці на паперть храму. Тим часом одна із активісток, надівши священичі ризи, стала зображати Божу Матір, а інший комсомолець Ісуса Христа і так вони читали лайливі і нецензурні складені дешеві віршики проти Бога і Його Церкви. Знесилені віряни, впали у Церкві на коліна і нічого не могли вдіяти, вони були зморені голодом і для них дні страсного тижня продовжились.

    Як ви думаєте, дорогі браття і сестри, що на це безчинство мав вчинити Господь, як Він мав зреагувати на таку наругу і сатанинський шабаш. Його вседержавна рука обважніла і Він відвернув Своє лице від нас.

    Трагедія не скінчилась для нашого народу. За голодомором прийшла друга світова війна, ще одне страшне випробовування. Сльози і велике горе вкрили нашу багатостраждальну землю. Але Господь чекав нашого покаяння і воно настало; хай навіть із запізненням. Дотепер є ті, які галасують за повернення до тих страшних часів, очевидно що вони є нащадками тих комнезамівців і комсомольців, які обезчещували наші святині, руйнували наші храми і святилища. Не питаймо у Господа - чому Він так жорстоко з нами поступив? Це запитання до Чоловіколюбивого і Милосердного Бога може спокусливо пролунати із вуст тих самих без­божників, які ще готові танцювати на нашому духовному згарищі. Господь, навпаки, у XXI столітті дав нам шанс виправитись і засудити цей страшний злочин. «Початок мудрости - страх Господній, нерозумні тільки нехтують мудрість і настанови»(Пр.1,7). «Не швидко звершується суд над злими вчинками: тому і не страшиться серце синів людських чинити зло»(Екл. 8,11).

    Головне, що сьогодні вимагається від нас сущих – це не збайдужіти, не віддати себе в тенета диявольського відчаю, який чатує сьогодні на націю. Ми повинні щиро молитися за тих, кого Господь ще не врозумив і не привів до відчуття каяття за скоєне у 1932-33 роках.

    Трагедія, яку пережив наш народ не повинна повторитися і це можливо лише за навернення до Всемогутнього і Всесильного Бога, влада Якого простягається над злими і добрими. Життя наше також у Його руках і ми повинні Йому дякувати за цей спокійний і мирний час. Дякувати за все, що Він нам дає. «І пам’ятай Творця твого в дні юности твоєї, доки не прийшли тяжкі дні і не настали роки, про які ти будеш говорити: «немає мені задоволення в них» доки не померкли сонце і світло і місяць і зірки, і не найшли нові хмари слідом за дощем»(Екл. 12,1-2).

    «Вислухаємо сутність усього: бійся Бога і заповідей його дотримуйся, тому що у цьому все для людини, бо всяке діло Бог приведе на суд, і все таємне, чи добре воно, чи зле»(Екл. 12,13-14). Амінь!

    Димитрій,
    митрополит Львівський і Сокальський

    cerkva.info
    Сподобалося? Розкажи друзям:
    • Коментарі (0)
    • Facebook
    • Довідка
    Бажаєте висловитися?

    Рекомендуємо Вам авторизуватися, в цьому випадку ви зможете підписатися на коментарі до статей і бачити інформацію, приховану від анонімних відвідувачів. Без реєстрації на сайті, ви можете залишати коментарі через спеціальні плагіни.
    Вкладка Коментарі - стандартна форма сайту Hram.Lviv.UA
    Вкладка Facebook - дозволяє опублікувати відгук через Facebook.com