З часів апостольських (третє і четверте апостольські правила) Церквою встановлено освячення доспілих плодів раніше вживання їх в їжу з вимовленням при цьому особливої молитви.
На початку всі створіння Божі були "добрі зело", оскільки на них опочивало Боже благословення, що зійшло на них по всемогутньому слову Його "Нехай буде". Тоді перебувати всьому на землі було заповідано без особливих освячень. Але первозданна людина переступила заповідь Божу і внесла нечистоту до всього складу своєї істоти, а від цього нечистота зійшла і на те, що живе. Проклін Божий навис над справами рук людських, по слову Господньому до Адама: "Проклята земля в справах твоїх" (Бут. 3,17). Твар безрозсудна, як свідчить апостол, "підкорилася метушні не добровільно, але по волі того, що підкорив її" (Рим. 8,20), тобто все живе поганилося через людину. Безрозсудна природа, яка за задумом Творця повинна була доставляти своєму владиці - людині речові засоби до блаженства, - ця природа зробилася причиною його хвороб і смерті.
Всі стихії оголосили відкриту ворожнечу людині, що підкорила їх метушні, всі твори земні в живленні уклали шкідливі домішки або прямо отруту тілу людини. Такі були неминучі наслідки прокльону Божого, що обважнів над справами рук людських з дня злочину Адама. Такий страшний необхідний зв'язок нашого гріха зі всім, з чим він входить в зіткнення.
І що було б з нами сьогодні, і з природою, що оточує нас, якщо б премилосердним Сином Бога, Ісусом Христом не була знята жахлива печать відкидання нашого, і не були викладені засоби до повернення благословення і освячення всьому, що йде на потребу нашу?.. Тому лише істинно віруючий в Христа може перемогти природу, що ворогує проти нас. Свята Церква благословляє і освячує начатки плодів земних і, знімаючи з них древню печать прокльону, обертає ці плоди вже не в знаряддя гріховних наших похотей, не в їжу тління і смерті, але в дійсну насолоду відродженої благодаттю людини.
Церква благає Господа, щоб Він коштуючим плоди дарував освячення душі разом з освяченням тіла, щоб зберігав життя їх у спокої і радості, щоб самі ці плоди багато умножав. Церква Христова благословляє і освячує принесені плоди святим Ім'ям Бога, в Трійці славимого, і кропленням святої води. За старовинною традицією начатки плодів освячуються на Преображення і Успіння Божої Матері.
Джерело: Сайт ХРАМУ ВСІХ УКРАЇНСЬКИХ СВЯТИХ і Львівського молодіжного православного братства "Нев'янучий цвіт"
На початку всі створіння Божі були "добрі зело", оскільки на них опочивало Боже благословення, що зійшло на них по всемогутньому слову Його "Нехай буде". Тоді перебувати всьому на землі було заповідано без особливих освячень. Але первозданна людина переступила заповідь Божу і внесла нечистоту до всього складу своєї істоти, а від цього нечистота зійшла і на те, що живе. Проклін Божий навис над справами рук людських, по слову Господньому до Адама: "Проклята земля в справах твоїх" (Бут. 3,17). Твар безрозсудна, як свідчить апостол, "підкорилася метушні не добровільно, але по волі того, що підкорив її" (Рим. 8,20), тобто все живе поганилося через людину. Безрозсудна природа, яка за задумом Творця повинна була доставляти своєму владиці - людині речові засоби до блаженства, - ця природа зробилася причиною його хвороб і смерті.
Всі стихії оголосили відкриту ворожнечу людині, що підкорила їх метушні, всі твори земні в живленні уклали шкідливі домішки або прямо отруту тілу людини. Такі були неминучі наслідки прокльону Божого, що обважнів над справами рук людських з дня злочину Адама. Такий страшний необхідний зв'язок нашого гріха зі всім, з чим він входить в зіткнення.
І що було б з нами сьогодні, і з природою, що оточує нас, якщо б премилосердним Сином Бога, Ісусом Христом не була знята жахлива печать відкидання нашого, і не були викладені засоби до повернення благословення і освячення всьому, що йде на потребу нашу?.. Тому лише істинно віруючий в Христа може перемогти природу, що ворогує проти нас. Свята Церква благословляє і освячує начатки плодів земних і, знімаючи з них древню печать прокльону, обертає ці плоди вже не в знаряддя гріховних наших похотей, не в їжу тління і смерті, але в дійсну насолоду відродженої благодаттю людини.
Церква благає Господа, щоб Він коштуючим плоди дарував освячення душі разом з освяченням тіла, щоб зберігав життя їх у спокої і радості, щоб самі ці плоди багато умножав. Церква Христова благословляє і освячує принесені плоди святим Ім'ям Бога, в Трійці славимого, і кропленням святої води. За старовинною традицією начатки плодів освячуються на Преображення і Успіння Божої Матері.
Джерело: Сайт ХРАМУ ВСІХ УКРАЇНСЬКИХ СВЯТИХ і Львівського молодіжного православного братства "Нев'янучий цвіт"