Цей літній піст, який зараз ми називаємо Петровим, або апостольським, раніше називали постом П'ятдесятниці.
Церква закликає нас до цього посту за прикладом святих апостолів, які, прийнявши Святого Духа в день П'ятдесятниці, в пості й молитві готувалися до всесвітньої проповіді Євангелія.
Ми не постимо в П'ятдесятницю, тому що в ці дні Господь перебував з нами. Не постимо, тому що Він Сам сказав: чи можете примусити гостей весільних постити, доки з ними жених (Лк. 5, 34).
«Після тривалого свята П'ятдесятниці піст особливо необхідний, щоб його подвигом очистити нам думки і стати достойними дарів Святого Духа, — пише святий Лев Великий. — Після цього святкуванням, яке Дух Святий освятив Своїм зішестям, звичайно слідує всенародний піст, встановлений для лікування душі й тіла, і тому треба, щоб ми провадили його з належним благоговінням. Бо ми не сумніваємося, що після того, як апостоли наповнилися обіцяною зверху силою і Дух істини вселився в серця їх, між іншими таємницями небесного вчення, по навіюванню Утішителя, викладено також учення і про духовну стриманість, щоб серця, очищаючись постом, робилися здатними до прийняття благодатних дарувань... не можна битися з майбутніми зусиллями гонителів і лютими погрозами нечестивих в зніженому тілі і відгодованій плоті, оскільки те, що потішає нашу зовнішню людину, руйнує внутрішнього, і навпаки, розумна душа тим більше очищається, чим більше умертвляється плоть».
Тому вчителі, які просвітили прикладом і повчанням всіх дітей Церкви, початок боротьби за Христа ознаменували святим постом, щоб, виходячи на битву проти духовного розбещення, мати для цього зброю в стриманості, якою можна було б убити гріховні бажання, бо невидимі наші супротивники і безтілесні вороги не здолають нас, якщо ми не вдаватимемося до плотської хоті. Хоч спокусник шкодить нам постійно і незмінно, але він залишається безсилим і бездіяльним, коли не знайде в нас сторони, з якої йому можна напасти... З цієї причини встановлений незмінний і спасенний звичай посту.Цей піст заповіданий для того, щоб уберегти нас від безпечності, в яку дуже легко впасти через довготривалий дозвіл на їжу, яким ми користувалися. Якщо ниву нашої плоті не обробляти невпинно, то на ній легко виростає терня і приноситься такий плід, який не збирають в житницю, а прирікають на спалення. Тому ми зобов'язані з усією старанністю зберігати те насіння, яке прийняли в наші серця від небесного Сіяча, і остерігатися, щоб заздрісний ворог не зіпсував того, що дарував нам Бог і щоб в раю чеснот не виросло тернія гріха. Відвернути ж це зло можна тільки милістю і постом.Блаженний Симеон Солунський пише, що піст встановлений на честь апостолів, тому що через них ми сподобилися багатьох благ і вони з'явилися для нас учителями посту, послуху... і стриманості. Про це свідчать і латиняни, шануючи апостолів постом в на пам'ять. Але ми, згідно з Апостольськими Постановами, складеними Климентом, після сходження Святого Духа один тиждень святкуємо, а потім, вшановуватимемо апостолів, які і навчили нас постити.