Повчає нас заповідь апостола Павла: «Прославляйте Бога в душах ваших і тілах ваших». Саме завдяки цим словам ми розуміємо, що потрібно працювати не тільки над душею, але й над тілом. Тільки тоді людина досягне певної досконалості у взаємодії душі з тілом.
Піст людині потрібен для того, щоб підкорити тіло душі та розумові, щоб не царствувало воно над душею усіма своїми нечистими пристрастями. Піст, - повчає старець Теодор, - це, найперше, утримання від усього непотрібного. Це помірність у всьому, крім необхідного, і приборкування тілесних пристрастей, за словами Апостола: «Тіло в похоті не догоджайте» (Рим. – 13:14). Утримання необхідне в усіх відношеннях: у відношенні до черева, до язика, очей, слуху, і до всякої похоті тілесної та душевної. Утримання черева складається з утримання його від надмірності солодких їств та передчасного (дочасного) споживання їжі. Якщо з’явиться пристрасть до солодощів, то не потрібно задовольняти цієї пристрасті, а всіляко утримуватися від неї. Наш язик охоче рухається для порожньої балаканини, осудження, блюзнірства, - необхідно утримувати його від цього. Очі хочуть бачити різні недозволені видовища і спокусливі втіхи, - не потрібно їх до цього допускати, а теж стримувати. Слух бажає чути веселі розповіді або бісівські пісні – не повинно допускати до вух ці дурниці, потрібно всіляко відвертати себе від цього. І всяке зайве бажання, крім необхідного, не допускати до здійснення на ділі. От у чому полягає утримання.
За матеріалами «Великий Піст. Як його провести?» - Священик Роман Грищук, Православне видавництво «Благодатний Вогонь», Глибока, 2007
Джерело:Храм Всіх Українських Святих і Львівське молодіжне православне братство "Нев'янучий Цвіт"
Піст людині потрібен для того, щоб підкорити тіло душі та розумові, щоб не царствувало воно над душею усіма своїми нечистими пристрастями. Піст, - повчає старець Теодор, - це, найперше, утримання від усього непотрібного. Це помірність у всьому, крім необхідного, і приборкування тілесних пристрастей, за словами Апостола: «Тіло в похоті не догоджайте» (Рим. – 13:14). Утримання необхідне в усіх відношеннях: у відношенні до черева, до язика, очей, слуху, і до всякої похоті тілесної та душевної. Утримання черева складається з утримання його від надмірності солодких їств та передчасного (дочасного) споживання їжі. Якщо з’явиться пристрасть до солодощів, то не потрібно задовольняти цієї пристрасті, а всіляко утримуватися від неї. Наш язик охоче рухається для порожньої балаканини, осудження, блюзнірства, - необхідно утримувати його від цього. Очі хочуть бачити різні недозволені видовища і спокусливі втіхи, - не потрібно їх до цього допускати, а теж стримувати. Слух бажає чути веселі розповіді або бісівські пісні – не повинно допускати до вух ці дурниці, потрібно всіляко відвертати себе від цього. І всяке зайве бажання, крім необхідного, не допускати до здійснення на ділі. От у чому полягає утримання.
Старець Феодор Санаксаркський
За матеріалами «Великий Піст. Як його провести?» - Священик Роман Грищук, Православне видавництво «Благодатний Вогонь», Глибока, 2007
Джерело:Храм Всіх Українських Святих і Львівське молодіжне православне братство "Нев'янучий Цвіт"