ЖУРНАЛ № 41
СВЯЩЕННОГО СИНОДУ
УКРАЇНСЬКОЇ ПРАВОСЛАВНОЇ ЦЕРКВИ КИЇВСЬКОГО ПАТРІАРХАТУ
від 15 грудня 2015 року під головуванням
Святійшого Патріарха Київського і всієї Руси-України ФІЛАРЕТА
СВЯЩЕННОГО СИНОДУ
УКРАЇНСЬКОЇ ПРАВОСЛАВНОЇ ЦЕРКВИ КИЇВСЬКОГО ПАТРІАРХАТУ
від 15 грудня 2015 року під головуванням
Святійшого Патріарха Київського і всієї Руси-України ФІЛАРЕТА
Про внесення до законодавства Україні понять «сексуальна орієнтація, гендерна ідентичність» та спроби виключити з Конституції України визначення шлюбу як союзу чоловіка і жінки.
МАЛИ МІРКУВАННЯ:
Про внесення до законодавства Україні понять «сексуальна орієнтація, гендерна ідентичність» та спроби виключити з Конституції України визначення шлюбу як союзу чоловіка і жінки.
ДОВІДКА:
У листопаді 2015 р. Верховною Радою України без розгляду альтернативного законопроекту та без дотримання інших звичайних у демократичному суспільстві процедур було внесено зміни до Кодексу законів про працю, внаслідок чого в юридичне поле України безпідставно були додані ідеологічно обґрунтовані терміни «сексуальна орієнтація» та «гендерна ідентичність». В процесі розгляду в парламенті перебуває проект Трудового кодексу, який має замінити Кодекс законів про працю, серед правок до якого також пропонується внести зазначені ідеологічні, юридично не визначені терміни.
Окрім цього в проекті змін до Конституції України, який опрацьовується Конституційною комісією, пропонується виключити визначення шлюбу як союзу чоловіка і жінки, виключити юридичне згадування про захист суспільної моралі, натомість додати ідеологічно обґрунтовані терміни «сексуальна орієнтація» та «гендерна ідентичність». Всеукраїнська Рада Церков і релігійних організацій висловила протест проти цих пропозицій як у зверненні до Конституційної комісії, так і в листах до представників гілок державної влади.
7 листопада 2015 р. Патріарх Київський і всієї Руси-України Філарет зробив заяву, в якій запропонував викласти норму про заборону дискримінації в трудових відносинах у наступному вигляді: замість слів «сексуальної орієнтації, гендерної ідентичності» написати «ставлення до статевих відносин». Ця пропозиція знайшла підтримку Всеукраїнської Ради Церков і релігійних організацій, а також низки депутатів Верховної Ради України, які на її основі подали відповідний законопроект.
В цілому ставлення Української Православної Церкви Київського Патріархату до питань сексуальної орієнтації та новітніх гендерних теорій викладене у Декларації Помісного Собору (прийнята на засіданні 27 червня 2013 р.) «Про негативне ставлення до гріха содомії (гомосексуалізму), його пропаганди у суспільстві і так званих одностатевих шлюбів».
Аналогічну позицію займають і всі традиційні Церкви та релігійні організації України, що засвідчується Декларацією Всеукраїнської Ради Церков і релігійних організацій «Про негативне ставлення до явища гомосексуалізму та спроб легалізації так званих одностатевих шлюбів (реєстрації одностатевих партнерств)» (ухвалена 15 травня 2007 р.).
УХВАЛИЛИ:
1. Схвалити і підтримати позицію Патріарха Київського і всієї Руси-України Філарета, викладену в його заяві від 7 листопада 2015 р. «Щодо заборони у Трудовому кодексі дискримінації за будь-якими ознаками».
2. Під час підготовки та ухвалення нового Трудового кодексу підтримати наполягання на включенні в нього заборони дискримінації за ознакою ставлення до статевих відносин – замість ідеологічно обґрунтованих, юридично невизначених понять «сексуальна орієнтація, гендерна ідентичність».
3. Наполягати на збереженні в Конституції України визначення шлюбу як союзу чоловіка і жінки, суспільної моралі як сфери, яка підлягає законодавчому захисту, а також недопущенні включення в Основний Закон ідеологічно обґрунтованих, юридично невизначених понять «сексуальна орієнтація, гендерна ідентичність».
4. Засвідчити незмінність позиції Церкви, викладеної у Декларації Помісного Собору: «Нагадуємо всім, а особливо законодавцям, про засудження Богом Содому і Гоморри на зруйнування, а також про анафему (відлучення від Церкви), якій апостол Павло піддав коринфського кровозмісника – чоловіка, що взяв собі мачуху за дружину (див. 1 Кор., розд. 5).
Тому на підставі Священного Писання і Священного Передання, канонів Церкви засвідчуємо: кожен православний християнин, який публічно підтримує та схвалює «узаконення» содомського гріха, підпадає під прокляття Содому і під анафему апостола Павла та відлучає себе від Церкви, доки не покається.
Тому Церква виступає категорично проти законодавчого встановлення у нашій державі одностатевих шлюбів чи реєстрованих одностатевих партнерств, проти схвалення пропаганди одностатевої сексуальності, в тому числі через проведення так званих «парадів гордості» та інших подібних нововведень.
Ми не виступаємо за дискримінацію осіб, які вважають себе гомосексуалістами, але ми категорично проти того, щоб гомосексуальний спосіб життя й поведінка трактувалися як природні, нормальні й корисні для суспільства та особистості. Ми проти того, щоб содомія пропагувалася як варіант норми статевого життя і щоб держава заохочувала своїх громадян до одностатевих сексуальних стосунків».