Увійти за допомогою:
Слідкуйте за нами:
Розділи новин
  • Нові публікації
  • Коментують
  • 8 липня - православний День закоханих
    8 липня православні християни відзначають «День…
  • Піст святих апостолів Петра й Павла
    Цей літній піст, який зараз ми називаємо Петровим, або апостольським,…
  • Неділя 1-та після П'ятдесятниці. Всіх святих
    Святі - це люди, які відповіли любов'ю на любов, люди, які зрозуміли,…
  • Поява святих - це результат подвигу Христа Спасителя
    Сьогоднi на завершення усiх великих свят, - на честь i славу…
  • Відбулася X Всеукраїнська олімпіада «Юні знавці Біблії-2017»
    Пропонуємо прочитати статтю про X Всеукраїнську олімпіаду «Юні знавці…
  • Популярне
  • 8 липня - православний День закоханих
    8 липня православні християни відзначають «День…
  • Опитування
    Ти святкуєш 8 липня православний День закоханих?
    так
    ні
    святкую день Валентина
    а що це за свято?
    • Хмаринка теґів
    • Календар
    • Архів
    «    Липень 2017    »
    ПнВтСрЧтПтСбНд
     
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    31
     
    Липень 2017 (1)
    Червень 2017 (3)
    Травень 2017 (1)
    Квітень 2017 (8)
    Березень 2017 (11)
    Лютий 2017 (12)

    Знайшли помилку?

    Виділіть слова з помилкою і натисніть Ctrl + Enter

    Пророк Єлисей

    Пророк ЄлисейНайчастіше про цього великого мужа віри згадують у зв’язку з тим, що він був найближчим і найвідданішим учнем пророка Іллі. Погляньмо, як священний письменник відтворив цю сув’язь учня і наставника у відомому уривкові з Другої книги царів: «У той час, коли Господь захотів піднести Іллю у вихорі на небо, йшов Ілля з Єлисеєм з Галгала. Коли вони перейшли, Ілля сказав Єлисеєві: проси, що зробити тобі, раніше, ніж я буду взятий від тебе. І сказав Єлисей: дух, який у тобі, нехай буде на мені подвійно. І сказав він: важкого ти просиш. Якщо побачиш, як я буду взятий від тебе, то буде тобі так, а якщо не побачиш – не буде. Коли вони йшли і дорогою розмовляли, раптом з’явилася колісниця вогненна і коні вогненні, і розлучили їх обох, і понісся Ілля у вихорі на небо. Єлисей же дивився і вигукнув: «Батьку мій, батьку мій, колісниця Ізраїля і кіннота його! І не бачив його більше. І схопив він одяг свій і роздер його на дві частини».

    Про яку ж «колісницю» йдеться?

    Переважне розуміння цього уривка зазвичай є буквальним, тобто – як написано, прямо так і слід розуміти, адже Всемогутньому Богові все можливо. Разом з тим, були неодноразові спроби символічного трактування цього тексту. Одну з таких спроб наводить відомий богослов ХХ ст. Михаїл Поснов.

    З історії відомо, що в стародавній Палестині у середовищі особливо посвячених священнослужителів існувало вчення «меркаба» (буквально значить – колісниця). Заняття меркабою полягало – не більше не менше – в дослідженні природи Самого Божества. Зрозуміло, це вчення не могло бути надбанням мас: воно було елітарним. Лише найбільш досконалі в релігії рабини передавали меркабу найталановитішим. Причому тільки один одному. І то не докладно, а лише обрисно, щоб учень «запрягав колісницю» сам.

    У Талмуді (давньому юдейському збірнику богословських текстів) ідеться про ці справи, зокрема, так: «Рабин Йоганан бен Саккей їхав на ослі, а за ним ішов пішки рабин Елеазар бен Арох. Останній сказав: „Учителю, навчи мене розділу з меркаби“. Учитель заперечив: „Чи не вчили мудрі, що не можна викладати меркабу, хіба перед одним: чи не значить це, що цей мудрий самостійно здатний досліджувати?“ – „Так дозволь мені, – сказав Елеазар, – щоб я запропонував тобі річ про це“. – „Говори“, – відповів той. Коли тепер рабин Елеазар приготувався говорити про меркабу, вчитель зійшов зі своєї тварини, зауважив: „Не личить, щоби я сидячи на віслюку слухав мову про славу мого Творця“. Після цього вони сіли під деревом. Тоді зійшов вогонь з неба й оточив їх, і готові на служіння янголи раділи перед ними. Один янгол скрикнув із вогню: „Як точно ти зображаєш – це і є меркаба!“»...

    Це, звичайно, прояснює зміст цього уривка. Але чому все-таки колісниця? Тому що в ті часи колісниця, кіннота була найуспішнішим видом зброї. Ілля ж воював проти ідолопоклонства. До того ж, у Біблії осел часто є символом смиренності й загалу, а кінь – войовничості й обрання.

    Чому ж Єлисей просить в Іллі його «подвійний дух»? Бо в давніх юдеїв старший син одержував подвійну частку спадщини.

    Пам'ять - 27 червня.


    Підготував Віктор ГРЕБЕНЮК









    Джерело: cerkva.info.
    • Переглядів: 2471
    Сподобалося? Розкажи друзям:
    • Коментарі (0)
    • Вконтакті
    • Facebook
    • Довідка
    Бажаєте висловитися?

    Рекомендуємо Вам авторизуватися, в цьому випадку ви зможете підписатися на коментарі до статей і бачити інформацію, приховану від анонімних відвідувачів.

    Без реєстрації на сайті, ви можете залишати коментарі через спеціальні плагіни.
    Вкладка Коментарі - стандартна форма сайту Hram.Lviv.UA
    Вкладка ВКонтакті - дозволяє опублікувати відгук через vk.com
    Вкладка Facebook - дозволяє опублікувати відгук через Facebook.com